Ovu je subotu, 5. ožujka 2019., u Gimnaziji Bernardina Frankopana u Ogulinu održano drugo po redu natjecanje CLIL Robotik Meisterschaft, u kojem je bitna veza između robotike i njemačkoga jezika uz zabavu i druženje. Projekt je u Hrvatskoj pokrenuo Goethe-Institut 2016. godine, a prvo se natjecanje održalo prošle godine.
Natjecanje je prošle godine bilo organizirano samo za srednje škole, a ove su godine uključene i osnovne škole te je svaki grad sudionik imao predstavnika iz osnovne i srednje škole. Sudjelovalo je 16 škola iz Hrvatske organiziranih u 8 timova, a bodovi osnovnih i srednjih škola iz istoga grada zbrajali su se za ljestvicu konačnoga poretka i naš je tim ove godine osvojio drugo mjesto.
Tim se sastojao od sljedećih učenika:
- Leticija Crnković, 3. d – tehničar, prezentirala
- Doris Hegedušić, 4. a – tehničar, prezentirala
- Lana Deverić, 3. a – prezentirala
- Lorena Horvat, 3. a – prezentirala
- Mario Cmrk, 3. b – prezentirao
Trebala je sudjelovati i Ana Uremović iz 3. d, naša najbolja poznavateljica njemačkoga jezika, ali je zbog bolesti bila spriječena te je tako naš tim sa šest članova pao na pet. Tim iz osnovne škole imao je šest članova.
Tema ovogodišnjeg natjecanja bila je zaštita okoliša. Svaki je tim dobio vlastitu učionicu za trosatnu pripremu programa i prezentacije. Natjecanje je bilo koncipirano drugačije nego prošle godine te se ovaj put znala samo okvirna tema i potrebni robot (prošlu je godinu zadatak bio kompleksniji i pripremali smo se dva tjedna unaprijed). Leticija je u nizu radionica izgradila i savršeno izvježbala sve što se može s robotskom rukom koja je namijenjena razvrstavanju otpada. Riječ je o robotu iz seta LEGO Mindstorms EV3 koji ima dva motora za okretanje ruke i dva senzora, za raspoznavanje boje i registriranje dodira. Kasnije se radionicama priključila i Doris te su zajedno nastupile na natjecanju u ulozi tehničarki. Taj je dio na natjecanju odrađen bez greške. Osnovnoškolci nisu imali robotsku ruku nego autić sa senzorom za raspoznavanje boja koji je trebao prevaliti određeni put obilježen bojama. Autićem je općenito teže baratati iako se savršeno programira zbog trenja/klizanja guma na površini i svaka najmanja promjena, npr. pomak za 1 mm, može izazvati pogrešno skretanje i loš završetak programa. Bilo je manjih grešaka u konačnoj izvedbi.
Uz programiranje robota bilo je potrebno izraditi prezentaciju na temu „Zbrinjavanje otpada od plastike, papira i metala u sadašnjosti i budućnosti“. Učenici osnovnih i srednjih škola bili su odvojeni pri prezentiranju. Svaki je naš učenik trebao prezentirati 2-3 rečenice na njemačkom jeziku. Kako su nastupi izgledali, pogledajte u videima.
Osvojeno je drugo mjesto, čime naši učenici nisu posve zadovoljni. ☺ Prvo su mjesto odnijeli učenici iz Zagreba, a nagrada je bila jedan LEGO Mindstorms set za školu. Timovi na prvim trima mjestima osvojili su pehare i priznanja.
Za nastup na njemačkom jeziku učenike Lanu, Lorenu, Marija i Anu pripremao je profesor Neven Kekez, a radionice s Leticijom Crnković i Doris Hegedušić održavala je profesorica Kristina Ledinski. Osnovnoškolci su se pripremali u svojoj školi sa svojim nastavnicima.
Neven Kekez, prof., i Kristina Ledinski, prof.