Matematika nisu brojevi, jednadžbe, logaritmi, već razumijevanje.

U petak, 12. travnja u Gimnaziji „Fran Galović“ održalo se grupno natjecanje iz matematike – Mathema. U organizacijskom timu Matheme naše su profesorice Marina Njerš i Bojana Habek, članice Udruge mladih koprivničkih matematičara koja je i inicijator natjecanja. Ovogodišnje, četvrto izdanje natjecanja okupilo je oko tisuću učenika osnovnih i srednjih škola.

Evo i rezultata natjecanja učenika srednjih škola:

Kategorija 1

  1. mjesto – Gimnazija Josipa Slavenskog Čakovec
  2. mjesto – Gimnazija Požega
  3. mjesto – Elektrostrojarska škola Varaždin

Kategorija 2

  1. mjesto – Gimnazija „Fran Galović“” Koprivnica
  2. mjesto – Gimnazija J. S. Čakovec
  3. mjesto – Tehnička škola „Ruder Bošković“ Zagreb.

Čestitamo svima, a posebno našem timu – učenicima Stjepanu Đelekovčanu, Nevenu Lukiću i Jakovu Dolencu te profesorici Marini Furkes, njihovoj mentorici.

Međunarodni stručni skup

Prije svečanog otvorenja u 13 sati u multimedijskoj učionici održao se u 11.15 međunarodni stručni skup o europskim obrazovnim sustavima na kojem su se predstavili profesori iz Grčke, Cipra i Estonije, a moderirao ga je profesor Saša Kresojević.

Profesori informatike i znanosti iz privatne škole na Cipru predstavili su projekt u kojem su učenici morali dizajnirati i izgraditi svoju formulu. Učenici su se morali koristiti programom za simulaciju, algoritmima za izrađivanje formule i 3D printerom koji imaju u svojoj školi.

Svoju školu predstavila je profesorica fizike iz Grčke. Predavanje je počela kratkim mitom o otoku Lezbu (na kojem je završila Orfejeva lira) i povezala ga s projektom na kojem radi s učenicima na temu zvuka, jeke i glasa u špilji Lezbos u sklopu Erasmus+ projekta.

Estoniju su predstavili profesori biologije, geografije, fizike i kemije te profesor informatike. Govorili su o načinu učenja matematike i iznesena je teza da bi matematiku trebalo učiti kao da učimo jezik. Estonci su također istaknuli da bi profesori trebali učiti jedni od drugih i sa svojim učenicima naći zajednički jezik. Posebno su istaknuli važnost skupinskoga rada kako bi učenici mogli jednog dana lakše raditi u timu. Budući da djeca ne mogu održati pozornost 45 minuta, koliko traje sat, jedan od profesora istaknuo je da tijekom nastave daje i zadatke koji uključuju kretanje učionicom. Klupe u učionicama u njihovoj školi postavljene su u krug, a dio je tog kruga i profesor koji predaje. U njihovu sustavu djecu se ne ocjenjuje do sedmog razreda te je atmosfera puno opuštenija.

Nakon predstavljanja naši gosti rado su izrazili svoje dojmove za naš školski magazin.

Razmjena na kojoj smo sudjelovali u potpunosti je vrijedila iskustva, osjećali smo se vrlo dobrodošlima u vašoj školi. Iskusili smo vašu kulturu i svakako bismo preporučili ovakvo iskustvo drugima. Ovo je prvi put da sudjelujemo na nečemu ovakvom i nismo znali što očekivati, ali baš kao što smo rekli, bilo je odlično iskustvo za nas i djecu i mislim da smo dosta naučili te sada moramo ponovo razmotriti koje pristupe i tehnike ćemo koristiti u predavanjima jer to i jest cilj ovih projekata, da zajedno razmijenimo ideje i iskustva i da učimo jedni od drugih. (Cipar)

Ovo je odlično iskustvo za naše učenike, ovo je prilika da rade s učenicima iz drugih zemalja i tako razmijene iskustva, ideje, mišljenja, iskuse kulturu i steknu prijateljstva. Ovo je drugi put da sudjelujemo u ovakvom projektu i čvrsto vjerujem da ćemo nastaviti s ovakvim projektima jer su pokazali odlične rezultate i za učenike i profesore. (Grčka)

Ljudi se natječu svakodnevno, ali nisam siguran bi li se trebalo natjecati u znanju. Možda, recimo, u Kini ili Indiji gdje je 1,4 milijuna ljudi i moraju se natjecati i učiti do 16 sati dnevno, ali sjeverne zemlje poput Estonije, Finske… mi možemo biti opušteniji. U Estoniji profesori su poput prijatelja sa svojim učenicima, ali ovdje, koliko vidim, profesori su poput kraljeva koji su u svojem dvorcu. Razmjena mi se jako sviđa i učenici su vrlo uzbuđeni jer imaju priliku usvojiti toliko internacionalnih vještina koje će im svakako koristiti u budućnosti. (Estonija)

Komentari