Sada je 4 u noći. Ne možete spavati zbog neke buke. Polagano ustajete i pogledate kroz prozor. Vani je snijeg skoro pola metra visok, ali vi i dalje želite vidjeti odakle dolazi buka.” dio je priče u računalnoj igrici Lovre Koštića iz 2. d.

U sklopu informatike neki su učenici napravili jednostavne računalne igrice. Niže možete vidjeti tri primjera tekstualnih igrica u tzv. Python konzoli i tri primjera grafičkih igrica.

Tekstualne igrice dakle nemaju nikakve grafičke kontrole i fokusirane su na priču, a igraju se upisivanjem naredbi prema zadanim uputama autora u donji dio prozora. Program pokrećete (i ponovno pokrećete, ako želite igrati od početka) klikom na zeleni gumb s trokutom. Za prikaz isključivo konzole u novoj kartici preglednika, kliknite na strelicu u gornjem desnom kutu donjeg dijela (gumb Open in a new tab).

Uživajte u previewu jedne od budućih najprodavanijih igrica Bank Heist Fight, odlučite što je savršeni auto za vas ili zaigrajte alternativu igrici škare-kamen-papir.


Lovro Koštić, 2. d – Bank heist fight – Python


Adi Stajku, 2. d – Savršeni auto – Python


Dora Špoljar, 2. b – Bakica, samuraj, zmaj – Python

Tri sljedeće igrice programirane su drugačije i to korištenjem tzv. block-based programiranja, odnosno drag’n’drop načinom u kojem se grananja, petlje i sve ostalo kreiraju povlačenjem vizualnog elementa (bloka) koji reprezentira dio kôda. Ovo je odličan način i za vrlo malu djecu koja se tek upoznavaju s programiranjem. Doduše, problemi mogu nastati za ljude koji su naviknuti na klasično programiranje pisanjem.

Primjer programa izrađenog pomoću blokova
Primjer programa izrađenog pomoću blokova (Marko Antonio Cug)

Igrice se pokreću klikom na ikonu zelene zastavice. U prvoj igrici treba izmicati, u drugoj pucati, a u trećoj pronaći put kroz labirint. Ako kliknete priloženi link na izvor igrice, odvest će vas na učeničku stranicu igrice. Tamo možete pogledati i izvorni kod klikom na gumb “Vidi projekt”, odnosno vidjeti blokove koji se nalaze u pozadini.


Karlo Punčikar, 3. d – Spaceship Evasion – Scratch

Izvor igrice: https://scratch.mit.edu/projects/401347475


Marko Antonio Cug, 3. b – Ship vs. Bacteria – Scratch

Izvor igrice: https://scratch.mit.edu/projects/396101331


Dora Kuretić, 2. b – Labyrinth – mBlock MakeBlock

Dorinu igricu nisam mogla ugraditi u FRANzine pa je stoga pokrenite preko gumba koji će vas odvesti na stranicu igrice.

Klikni ovdje za prebacivanje na igricu

 

Ukoliko ste zainteresirani za programiranje igrica, preporučam Game Maker Studio, Unity Learn i Minecraft Education Edition (svi učenici imaju licencu za posljednje putem svog AAI@EduHR identiteta).

Kristina Ledinski, prof.

Napomena: Tekst u igricama nije lektoriran.

Komentari