Krajem ožujka naša je škola bila domaćin mobilnosti projekta AI is My Assistant u sklopu kojega su u Koprivnicu doputovali učenici i profesorice iz Falsterba u Švedskoj.
Nakon dolaska i smještaja u obiteljima naših učenika domaćina u nedjelju, sljedećeg su dana krenule projektne aktivnosti u školi. Poslije uobičajenih aktivnosti i igara upoznavanja za „probijanje leda“ uslijedila je debata o umjetnoj inteligenciji koja sve više postaje naš pomoćnik u učenju, poslu i svakodnevnim aktivnostima. Učenici su se podijelili u dvije skupine (za i protiv), pripremili su svoje argumente te ih iznijeli u žustroj raspravi. Ocjenjivački sud je nepristrano proglasio pobjednika debate – to je bila skupina s argumentima protiv umjetne inteligencije. Naravno, rezultat debate nipošto ne znači da smo zaključili kako umjetna inteligencija ima više loših nego dobrih strana, već samo da se jedna skupina (u ovom slučaju ona s argumentima protiv) bolje pripremila i vještije raspravljala.
Nakon toga, učenici su se premjestili u informatičku učionicu i dobili zadatak istražiti mogućnosti upotrebe umjetne inteligencije u raznim područjima kao što su obrazovanje, promet, medicina, glazba, sport, strani jezici… Nakon istraživanja kreirali su digitalne plakate na tu temu. Plakati su zatim i isprintani te su se izložili na hodniku škole u sklopu Dana za znanost, a kasnije će se premjestiti na zid informatičke učionice i služiti kao nastavno pomagalo za fakultativni predmet umjetne inteligencije.
Za učenike vrlo intenzivan prvi radni dan u školi završio je aktivnošću snimanja podcasta u našoj radio sobi.
Drugi dan zato je bio nešto opušteniji: u razgledavanju škole i predstavljanju svojih gradova i škola pridružili su se i učenici iz Italije koji su u isto vrijeme imali mobilnost na drugom Erasmus+ projektu. Mi kao domaćini smo se za tu aktivnost posebno potrudili. Naime, predstavili smo Hrvatsku kroz kušanje jela tipičnih za pojedine krajeve, a posebna su atrakcija bili nastupi naših učenica članica folklornih društava u narodnim nošnjama. Detaljnije o tome pročitajte u zasebnom članku na poveznici.
Dan je završio razgledavanjem Koprivnice na biciklima pod vodstvom profesora Zorana Pintarića.
Srijeda je bila rezervirana za putovanje vlakom u Zagreb. Profesorica Marina Njerš dogovorila je posjet FER-u gdje su nas dočekali Neven Lukić i Stjepan Đelekovčan – bivši učenici naše škole, a sadašnji vrlo uspješni FER-ovci. Oni su održali radionice na kojima su nam na razumljiv način razjasnili mehanizme pomoću kojih se programiraju vrlo složeni sustavi umjetne inteligencije. Tako smo naučili puno o strojnom učenju, neuronskim mrežama te samom LLM-u (Language learning model, danas najpopularnijim sustavima u koje pripada i sveprisutni ChatGPT). Razgledali smo zgradu fakulteta, bili u najvećoj dvorani i sobi sa serverima, a zatim se prošetali do Trga bana Josipa Jelačića gdje nas je dočekao profesor Dominik Rajačić. Pod njegovim stručnim vodstvom razgledali smo centar Zagreba, popeli se do Kaptola i Griča, a zatim vlakom vratili u Koprivnicu.
Četvrtak je ponovno bio dan za radionice u školi. Učenici su najprije s profesoricom Darijom Kivač istraživali mogućnosti korištenja umjetne inteligencije za skladanje glazbe, nakon toga su u dvorani kod naših profesora tjelesnog imali fizičke aktivnosti. Pitate se kakve veze s tim ima umjetna inteligencija? Pa ukoliko pametnim uređajima (kao što su pametni satovi) snimate svoje aktivnosti, umjetna inteligencija vam može pomoći u preporuci vježbi ili sastaviti čitav plan vježbanja i prehrane za postizanje željenog cilja.
Iz dvorane smo se zatim premjestili u informatičku učionicu jer je sljedeća aktivnost bila radionica o 3D ispisu. Radionicu su održali naši učenici Elena i Luka, a na njoj su pokazali potrebne korake za ispisati željeni 3D model na našem školskom 3D printeru. Danas postoje aplikacije koje pomoću umjetne inteligencije mogu umjesto korisnika kreirati 3D model pogodan za ispis, pa su jednu takvu isprobali svi učenici na radionici. Sve što su trebali je aplikaciji dovoljno jasno i detaljno opisati kakav 3D model žele i nakon nekoliko minuta rezultat je bio tu! Uz malo dodatnog razgovora s umjetnom inteligencijom vrlo lako se može dobiti točno ono što se zamislilo, bez potrebe učenjem 3D modeliranja.
Završna aktivnost dana bio je kviz o umjetnoj inteligenciji kojeg su vodili naši učenici Korana i Natan.
Radni tjedan zaključili smo još jednim putovanjem zajedno s učenicima iz Italije. Autobusom smo rano ujutro krenuli prema Plitvičkim jezerima. Prva postaja putovanja bio nam je novootvoreni Nikola Tesla Experience Center u Karlovcu. Radi se o multimedijskom centru za posjetitelje koji na zanimljiv interaktivan način predstavlja život i djelo velikog genija i izumitelja Nikole Tesle.
O Plitvička jezerima ne treba puno pisati – dovoljno je reći da su nas domaćine ponovno, a goste iz Švedske po prvi puta očarala svojom ljepotom. Slapovi su u ovo doba godine prepuni vode, pa djeluju još impozantnije nego ljeti.
U subotu se u našoj školi odvijala manifestacija Dan za znanost, pa su je posjetili i naši gosti iz Švedske. Sudjelovali su na nekima od brojnih predavanja, radionica i izložbi, a okušali su se i u igranju nagradnog kviza.
Uz brojne projektne aktivnosti i putovanja tjedan je brzo prošao, pa je u nedjelju došao i trenutak rastanka. Mobilnost je protekla u znaku kvalitetne suradnje između učenika tijekom aktivnosti, ali i druženja i zabave u slobodno vrijeme, pa nije ni čudo da su svi na kraju spominjali vrlo veliku mogućnost nastavka suradnje na budućim Erasmus projektima.