Islas Baleares, na katalonskom Illes Balears ili na našem Baleari, otoci su smješteni na istočnoj strani Španjolske. Tu skupinu otoka sačinjavaju četiri velika (Mallorca, Menorca, Ibiza i Formentera) i nekoliko manjih otoka. Deset učenika naše škole u pratnji dvije profesorice posjetilo je najveći balearski, a ujedno i najveći španjolski otok Mallorcu. Tjedan dana proveli su u Palma de Mallorci, glavnom gradu Baleara, pa tako i Mallorce, otoka koji broji preko 350 000 stanovnika. Slikovita Palma cjelogodišnja je destinacija s mnogo toga što treba posjetiti, od veličanstvenih građevina do prekrasnih pješčanih plaža. Nezaboravno putovanje učenicima je pružilo mnogobrojna nova iskustva: upoznali su novu kulturu, jezik, sklopili nova prijateljstva i pritom svašta naučili.

Erasmus+ projekt Culture and heritage through water resources odveo ih je u srednju školu IES Joan Maria Thomas gdje su s učenicima iz Norveške i Španjolske imali priliku sudjelovati u nastavnim satima i raznovrsnim radionicama.

1. dan
U nedjelju 5. veljače sastali smo se punih kofera ispred naše gimnazije. Pozdravili smo se s obitelji i u 8.00 krenuli putem zagrebačkog aerodroma. Avionom smo letjeli do Beča gdje smo imali kratku stanku, a zatim do Palma de Mallorce. Let je otprilike trajao dva i pol sata, a iz aviona su se pružali predivni pogledi na more. Na aerodromu su nas dočekali naši domaćini. Nakon dolaska u domove, svaki nam je domaćin priredio nešto posebno i drugačije: od tradicionalne večere do šetnje gradom, starom jezgrom ili predivnim pješčanim plažama.

2. dan
Ponedjeljak 6. veljače naš je prvi dan u školi. Srednja škola nosi naziv po španjolskom povjesničaru i piscu Joanu Mariji Thomasu, a pohađaju je učenici od 12. do 18. godine. Učenici škole poželjeli su nam dobrodošlicu uz priredbu, a kasnije smo svi skupa uz prezentacije predstavljali naše države, gradove i škole. Odabrali smo i logo našeg projekta (čestitamo Adeli Kukec J) te sudjelovali u nastavi. Školski dan završili smo uz radionicu tradicionalnog majorkanskog plesa. Nakon škole imali smo slobodno vrijeme. Dok su neki sa svojim domaćinima istraživali otok, ostatak je proveo vrijeme istražujući Palmu i njezine ljepote.

3. dan
Prva aktivnost dana bila je nastava s domaćinima. Dok su neki učili kemiju i fiziku na katalonskom jeziku, ostatak je na tjelesnom igrao graničar ili na katalonskom „mato“. Kasnije smo posjetili La finca de Raixa ili imanje Raixa, gdje smo mogli vidjeti tradicionalnu kuću s velikim vrtovima i bazenima. Vrtovi su uz brijeg vodili do male kule iz koje smo mogli vidjeti zelena polja i okolna brda. U kući se također nalazi i muzej koji temeljito opisuje sva mjesta na otoku i njihovu kulturu. Povratkom u Palmu imali smo dva sata slobodnog vremena. Ručali smo i kratko prošetali kvartom oko škole. Nekolicina nas je posjetila Coliseo Balear, koloseum gdje se održavaju tradicionalne igre bikova. U školi nam je ostala još samo radionica katalonskog jezika. On je uz španjolski službeni jezik na otoku, a razlika je u tome što katalonski ima dosta sličnosti s francuskim jezikom. Obaveze su nam završile oko 17:30, a nakon toga smo imali slobodno vrijeme.

4. dan
Ujutro smo se uputili na gradski bus i njime do poznatog majorkanskog akvarija. Tamo smo vrijeme proveli gledajući različite vrste morskih životinja i bilja. Akvarij se sastoji od više dijelova, a najviše nas je fascinirao dio koji svojim biljem podsjeća na džunglu te veliki akvarij s morskim psima. Nakon akvarija uputili smo se na plažu gdje smo šetali uz obalu i uživali u suncu te predivnom pogledu. Projekt „Let’s clean up Europe“ potaknuo nas je da zastanemo na jednoj od plaža i u grupicama počistimo što više smeća. Nakon uspješno obavljenog posla uputili smo se do brotske luke. Tamo nam je jedan gospodin vodio predavanje o tipičnim majorkanskim brodicama nazvanima „llaut“. Kasnije smo u još jednoj radionici gledali filmić o tim istim brodicama. Voditelji radionice počastili su nas tradicionalnim kolačem „ensaimada mallorquina“. To je bio kraj našeg radnog dana, a tada je uslijedilo zasluženo slobodno vrijeme.

5.dan
Prvi sat sudjelovali smo na nastavi, a nakon nje uputili smo se u staru jezgru grada. Španjolski trg, glavni trg Palme, nalazi se petnaestak minuta od škole. Nakon trga slijede uličice s brojnim trgovinama i raskošnim visokim zgradama. Glavna ulica vodi do Plaza de Cort, trga s najstarijim drvom na otoku te gradskom vijećnicom. Ukrašena zlatnim bojama i mnogim portretima utjecajnih ljudi s otoka, vijećnica nas je ostavila bez daha. Nakon razgleda trga imali smo slobodno vrijeme te smo lutali uličicama i kupovali suvenire. Kasnije nas je turistička vodičica odvela do glavne atrakcije palme: katedrale Svete Marije od Palme. Ona je okružena krasnim vrtovima i fontanama. Nakon razgleda grada vratili smo se u školu na radionicu o koristima vode te smo nakon nje završili radni dan.

6. dan
Zadnji cijeli dan u Palmi. U školi smo prvi sat bili na nastavi, a kasnije smo slušali predavanje o najčešćim majorkanskim ribama. Dobili smo zadatak te se uputili u Mercat de l’Olivar. To je velika tržnica puna svježih riba i ostalih morskih plodova. Žurno smo se nakon nje vratili u školu na dodjelu certifikata o sudjelovanju. U školi smo družeći se proveli vrijeme do 14:00h, a nakon nje s domaćinima smo se uputili do grada gdje smo ostatak dana imali slobodno.

7. dan
Zajedno s domaćinima uputili smo se na aerodrom. Zahvalili smo im se na gostoprimstvu i oprostili se od njih po zadnji put. Ponovo smo avionom letjeli do Beča te na aerodromu proveli 4h. U Hrvatsku smo se vratili u večernjim satima, puni dojmova i zahvalni na ovom nezaboravnom iskustvu.

Neki dojmovi:

Milka Grubešić: Ovo putovanje koje smo iskusili u Palma de Mallorci svima će ostati u sjećanju. Predivan grad, pješčane plaže, zalasci sunca, nova prijateljstva, sve smo to tamo doživjeli i sve nam je to omogućio ovaj Erasmus. Vjerujem da će se neki od nas i vratiti u Palmu jer trenuci provedeni u tom gradu pamte se zauvijek.

Jana Jelić: Palma nas je oduševila ne samo zbog istinski predivne prirode i arhitekture tog velikog grada, već i zbog ljudi koje smo upoznali tijekom proteklih 7 dana. Pristupačne i drage obitelji domaćina potrudile su se pokazati nam otok, „skrivene” dragulje Palme, i upoznale nas sa svojom kulturom. Sigurna sam da ćemo svi ovo iskustvo pamtiti zauvijek.

Petra Kovačević: Putovanje u Palma de Mallorcu bilo je nezaboravno iskustvo koje je zasigurno nadmašilo sva naša očekivanja. Upoznali smo se sa španjolskom kulturom i načinom života, starim dijelom grada i šetnicom uz more, a posebno nas je  oduševila arhitektura. Drago mi je što smo stvorili mnoga nova prijateljstva i baš zbog toga ćemo ovo putovanje još dugo pamtiti.

Tea Grotić

Komentari