Anish Kapoor britanski je kipar rođen u Indiji, najpoznatiji po javnoj skulpturi Vrata oblaka. Vrata oblaka smatra se najambicioznijom primjenom Kapoorove dinamike složenih zrcalnih oblika. Kapoor izaziva svoje gledatelje da gledaju na njegov rad kao intelektualnu i teorijsku  vježbu. Interakcija s gledateljem koji kreće u stvaranju vlastite vizije daje mu duhovnu dimenziju.

Reflektirajuća površina nadahnuta je tekućom živom. Vanjska površina odražava ljude koji se kreću po parku, okolne zgrade te savršeno obuhvaćaju doživljaj parka Millennium u Chicagu. Polirana površina također poziva posjetitelje da dodirnu površinu i promatraju vlastiti odraz, dajući joj interaktivnu kvalitetu. Zakrivljena donja strana služi kao ulaz kojim posjetitelji mogu prošetati kako bi ušli u park i zbog toga se skulptura zove Vrata oblaka. Zbog svog izgleda nosi nadimak „the bean „, tj. grah. Sastoji se od 168 ploča od nehrđajućeg čelika zavarenih zajedno, a visok je oko 10 metara, sa bazom od oko 20 do 13 metara. Svojim eliptičnim oblikom koji iskrivljuje sve što se odražava, od okolnih nebodera do tisuća ljudi koji svakodnevno uživaju fotografirati svoju iskrivljenu sliku na sjajnoj, glatkoj i reflektirajućoj površini, struktura je široka 10 metara, duga 20 metara i 13 metara visoka. Ukupna težina nije 54 tone kako se prvo procjenjivalo, već 100 tona. Kapoor je koristio vrstu poliuretanske pjene visoke gustoće za završne radove. Poliuretan je vrlo dugotrajan, lagan plastični materijal, otporan na visoke temperature te je ekološki održiv materijal koji ne sadrži i ne oslobađa štetne tvari. Skulptura  je dodatno podržana bočnim elementima ispod kvadrata koji su pričvršćeni unutrašnjošću skulpture pomoću šipki. Donji dio koji doseže visinu od 1,8 m, čisti se ručno dva puta dnevno, a cjelokupno čišćenje obavlja se dva puta godišnje sa 150 litara deterdženta.

Skulptura je korištena, tj. pojavljuje se u mnogim filmovima. Jedan od filmova je The Break Up iz 2006. godine koji je nekoliko scena morao snimiti ispočetka jer je skulptura bila pokrivena u prvom snimanju. Skulptura je poslužila kao estetska i simbolička scena za film The Vow iz 2012. godine. Također, pojavljuje se i u spotu za pjesmu Homecoming autora Kanye Westa i Coldplaya. To sve samo pokazuje popularnost i poznavanost skulpture u svijetu.

Jelena Porić, 4.a