Naš tiskani FRANzine ugledao je svjetlo dana, a u njemu su i portreti najučenika u ovoj školskoj godini
Biti izabran za najučenika generacije nije nimalo lako, a svi koji su dosad imali tu čast složit će se da je to lijepo priznanje i poticaj. Da je zaista riječ o poticaju, potvrđuje činjenica da su neki učenici birani za najbolje više puta. Donosimo kratke portrete Lovre Klobučara, Marte Kunštić, Luke Lista i Bartola Kekeza, ovogodišnje gimnazijske kreme kad je riječ o radu i rezultatima
LOVRO KLOBUČAR, 1. d
Lovro je učenik 1. d razreda. Vrijedan, ljubazan, duhovit i nasmijan. Državno iz fizike pomoglo je, ali ne i presudilo da bude najučenikom nove generacije gimnazijalaca.
- Kako se osjećaš kao najučenik?
Biti proglašen najučenikom je dosta laskavo priznanje. Iako nije konkretno, smatram da ima posebnu vrijednost jer u tom izboru sudjeluju moji vršnjaci i profesori koji prate moj (ne)rad gotovo svakog dana.
- Zašto matematička gimnazija?
U sedmom razredu počele su me zanimati prirodne znanosti, tj. biologija i kemija. Krajem sedmog razreda počeo sam pokazivati interes za fiziku, a u osmom razredu sve me više počela zanimati i matematika. S obzirom na to da su ti predmeti najzastupljeniji u matematičkoj gimnaziji, odlučio sam upisati taj smjer.
- Ideš li na kakve izvanškolske aktivnosti?
Već duži niz godina idem u školu engleskog jezika „Hello“ jer smatram da je to odličan način da nadopunim svoje znanje engleskog jezika koje dobijem u školi, a i društvo je odlično. Također, tijekom školske godine sudjelovao sam u radu Centra izvrsnosti iz fizike u Varaždinu. To mi je jako pomoglo u ostvarivanju rezultata na Natjecanju iz fizike, ali mi je i dalo nešto širu sliku o fizici od one koje dobivam na redovnoj nastavi.
- Koji ti je najdraži film?
Gospodar prstenova, cijela trilogija.
- Najdraža knjiga?
San jednog hipija Neila Younga.
- Kakvu glazbu slušaš?
Većinom rock i blues.
- Kad bi bio superheroj, koju bi moć odabrao?
Odabrao bih da mogu putovati kroz vrijeme.
Rekli su o najboljima…
Profesorica Marina Furkes, Lovrina razrednica
Učenik Lovro Klobučar u razredu se ističe po svojoj sistematičnosti, predanosti radu i izvrsnosti. Kao razrednica uočila sam da učenik aktivno surađuje s ostalim učenicima u razredu, ima razvijenu empatiju, ali i potrebu da svima pomogne u određenim situacijama. Svima je dobar prijatelj, edukator i uzor. Učenik pokazuje zavidnu razinu znanja te svakodnevno napreduje još više. Važno je spomenuti kako učenik u vrlo ranoj dobi ima postignuća koja su rezultat njegovag rada i upornosti. Osim što je pokazao zavidne rezultate na državnom Natjecanju iz fizike, polaznik je i Centra izvrsnosti u Varaždinu, a nakon uspješno završenog prvog razreda odlučio je ljetni odmor aktivno započeti s Ljetnom školom iz fizike na Velom Lošinju. Nadamo se da će se lijepo provesti i nešto novo naučiti.
MARTA KUNŠTIĆ, 2. d
Marta Kunštić bila je učenica generacije i prošle godine. Fraza o zlatnoj sredini za nju ne dolazi u obzir. Uspješna na međunarodnom HIPPO natjecanju i EuroMathu, četverostruka je županijska prvakinja u ovoj školskoj godini, i to iz fizike, kemije, engleskoga i astronomije. Ove godine bila je prva na državnom Natjecanju iz astronomije, a čeka ju radno ljeto jer se priprema se za Međunarodnu olimpijadu iz astronomije i astrofizike u Budimpešti. Inače je sasvim pristupačna, vedra i totalno normalna cura iz gimne!
- Veseliš li se svom putu u Mađarsku?
Naravno da se veselim! Nije da je neka egzotična država (dečko mi je s istom Olimpijadom putovao u Indiju i Tajland :/), ali za početak je i to super. Nikad nisam bila u Mađarskoj, a prednost toga što je država tako blizu jest da je nebo jako slično. Sljedeće godine u Kolumbiji neću baš biti te sreće.
- Zašto voliš astronomiju?
Astronomiju volim iz sličnog razloga iz kojeg volim fiziku. S fizikom mi svijet oko mene ima više smisla, a s astronomijom i šire. Ljudi većinom misle da je to lijepa znanost, u smislu da je samo gledanje neba i pamćenje zviježđa. Iako je to definitivno dio astronomije, to nije većina. Iza svega toga kriju se fizika i matematika, kao i iza svake druge znanosti. J Meni je najdraži dio astronomije astrofizika, oduvijek sam voljela računati. A planiram i studirati astrofiziku (ili možda aeronautiku.)
- Znače li ti puno tvoji uspjesi?
Da mi ne znače, ne bih se maltretirala svim time. Šala na stranu, normalno da sam sretna kad negdje dobro prođem. Svi mi volimo biti pobjednici, iako nismo uvijek. Ono što mi je bitnije jest da steknem znanje kojim ću se dalje koristiti. Imam ambiciozne planove za faks, za to će mi trebati i mnogo uspjeha na natjecanjima i mnogo znanja da me uopće razmotre za kandidata. Ako za 10 godina želim biti znanstvenik, moram već sad zapeti. J
- Vjeruješ li u astrologiju?
Kratak odgovor: Ne. A malo dulji: Mislim da je astrologija u prošlosti bila odlična. I sam Kepler bavio se njome. U vrijeme kada je znanost i dalje bila mistična, vjerovanje da možemo predvidjeti budućnost bio je jedan od razloga zašto su se ljudi bavili astronomijom. Danas je to sasvim druga priča. Astrologija je među mladima kao nova religija. Iako je lijepo da potiče ljude da se zanimaju za svemir oko nas, smatram da je to samo zabava, fikcija. Više vjerujem u postojanje Osvetnika nego u točnost te pseudoznanosti. Najmrskiji dio astrologije mi je da ljudi koji se bave time umisle da razumiju nešto i o astronomiji/astrofizici, što sigurno ne znaju zbog astrologije. Ljudi žele sebe pronaći u svemu. Zato postoje toliki testovi osobnosti. Čitala sam o istraživanju gdje su astrolozima dane natalne karte ubojica i normalnih ljudi, trebali su ih spojiti. Rezultat je bio da su ti profesionalci bili SLABIJI u predviđanju nego nasumičan odabir.
- Koja ti je najdraža knjiga?
Ako se zbirke zadataka ne računaju, Obilje Katherina pisca Johna Greena. Knjiga je o Colinu, svojevrsnom čudu od djeteta, koji se mora nositi s time da više nije tako jedinstven, ljudi ga počinju dostizati. To mi je strah od djetinjstva, da ću izgubiti oznaku one pametne koju nosim odmalena i koja mi se, htjela – ne htjela, urezala u identitet. U knjizi ima i neka ljubavna priča, ali meni je to manje važan dio nego Colinov lik.
- Koliko si dugo vegetarijanka?
Vegetarijanka sam od ljeta nakon šestog razreda osnovne škole. Volim životinje, dobro je za okoliš, bla bla bla. To je moj osobni odabir i koliko god želim da sve manje životinja umire, nije moje petljati se u tuđu prehranu. Ako vi meni ne kažete da moram jesti meso, neću ni ja vama da ne smijete. Zanimljivo je da baš na državnom iz astronomije ima jako puno vegetarijanaca, više nego što obično srećem.
- Reci nam stvar o sebi koju ne bismo trebali znati.
Članica sam tajnog društva tautologa, ono što ne želim da znate je ono što ne želim da znate. A sad ozbiljno: ako nešto stvarno ne želim da se zna, ovak’ i onak’ neću podijeliti.
Rekli su o najboljima…
Profesor Danijel Kolarić, Martin razrednik i mentor
Marta je iznimno odgovorna učenica, koja usprkos velikom izvannastavnom angažmanu uspijeva riješiti sve školske obaveze. Marta je posebna, ima svoj stav i ne odstupa od njega i to čini njezinu osobnost. U većini stvari ne razlikuje se od ostalih učenika, ali kad je pitanje projekta, istraživačkoga rada, tu je vidljiva razlika. Kao njezin mentor mogu reći da je pedantna i ne želi polovično istražiti neku temu, već pokušava uvijek biti savršena. Dakako, to je izuzetno teško i iziskuje puno slobodnog vremena, ali takav stav ju je i doveo do toga da postane državna prvakinja iz astronomije i plasira se na međunarodnu olimpijadu. Smatram da su pred njom velika postignuća i uspjesi ako nastavi raditi kao dosad.
LUKA LIST, 3. d
Luka List ponos je naše škole, triput učenik generacije, redovit na državnim natjecanjima, a ove je godine bio na Mendeljejevljevoj olimpijadi u Sankt Peterburgu te putuje u Pariz na Međunarodnu kemijsku olimpijadu. Luka je momak koji osvaja jednostavnošću i kao da mu je neugodno što se oko njega diže tolika prašina i što je tako uspješan. Svestran je, bavi se i programiranjem, šahom, biciklira. Nije pobornik 5.0 ideologije, nego oduvijek zna što ga zanima, razmišlja o svojoj generaciji, kritički gleda na školski sustav i priželjkuje promjene.
- Kakav je osjećaj biti najučenik treći put zaredom?
Osjećaj je dobar, opet. Zahvalan sam na tom priznanju svima koji su glasali i tako priznali moj rad usprkos manama koje su primijetili na meni.
- Što si po horoskopu?
Rekli su mi da sam neka živina. Ne vjerujem u horoskop, ali Zemlja je ravna, cijepljenje je opasno i chemtrailsi nas svakodnevno truju. I, da, ne’ko me sabotira!
- Koje su tvoje mane, a koje vrline?
Najviše se ističe lijenost, ta velika razlika u količini truda koji ulažem u neke poslove ili predmete. To zna iritirati ljude, što povlači i blagu svadljivost kao crtu osobnosti kod mene. Nekad pokušavam istjerati pravdu, no ne znam još je li to vrlina ili samo mana. Trudim se pomoći ljudima oko sebe kad stignem, a uporan sam u izvršavanju nekih izazovnih poslova.
- Gdje se vidiš za deset godina?
Zasigurno u nekom kemijskom svijetu, najvjerojatnije u laboratoriju, možda u inozemstvu, možda u Zagrebu, no ne znam hoću li se pronaći u Koprivnici. Volio bih živjeti u kući.
- Da možeš, bi li što promijenio na sebi?
Mnogo toga, no prvo bih si dao jače živce.
- Što planiraš studirati?
Planiram upisati PMF, smjer kemija u Zagrebu. Zasad nemam planove o studiranju vani, no možda završnu godinu i upišem negdje drugdje.
- Što mislis o novom kurikulu za kemiju?
Novi kurikulum kemije nije na mene ostavio neki dojam. Sviđa mi se što se stavlja naglasak na brigu za okoliš, etiku u znanosti i zelenu kemiju. Ono što me je razočaralo je gotovo neprimjetna promjena u opsegu matematičkih opisa kemijskih pojava, kao i minimalan broj uvedenih novih koncepata do 4. razreda. Podržavam izbornost u svakom slučaju, no ne sviđa mi se neodređenost i izbacivanje bitnih lekcija, pogotovo u organskoj kemiji. Najveći dio reforme zapravo je kozmetički; objašnjavajući to prilagodbom mentalnoj dobi učenika, izmiješali su nastavne jedinice, no izostala je nadogradnja tih lekcija, koje su bile sažete na osnove upravo zbog neprilagođenosti dobnim mogućnostima. S druge strane, opseg gradiva nije jako smanjen, već je promijenjen način predavanja, no nije nigdje definiran, ostavljeno je profesorima na interpretaciju.
Rekli su o najboljima…
Profesorica Bojana Habek, Lukina razrednica
Luka je izuzetno predan svojem cilju, a to je usavršavanje vještina i znanja iz kemije. Uspješan je iz svih predmeta STEM područja jer ima izuzetno razvijeno logičko razmišljanje. Voli sve temeljito proučiti i naučiti s razumijevanjem. Iako smo često svjedoci kako inteligentni učenici žive u svojem svijetu i sa svojim idejama, Luka je pokazao da to ne mora biti tako. Ima puno prijatelja koje je stekao u razredu kao i na natjecanjima. Ono što je najbitnije jest da je uvijek vedar i veseo te zrači pozitivnošću. Počašćena sam što sam razrednica tako posebnom učeniku i sigurna sam da će i sljedeće godine, kad upiše fakultet, nastaviti biti izvrstan.
BARTOL KEKEZ, 4. a
Bartol je svestran, vrijedan, pouzdan, nesebičan i nekonvencionalan mladić. U Novinarskoj grupi aktivan je još od prvog razreda i 22. broj FRANzinea uvelike je njegovo djelo. Geografska grupa također je bila na dobitku što ju je odabrao jer je značajno pridonio brojnim njezinim aktivnostima i projektnim zadatcima. Pored toga sudjelovao je u mnoštvu aktivnosti i školskih projekata i ostavio trag u GFG-u.
- Okarakteriziraj se u tri riječi.
Izgubljen u vremenu.
- Tko je tijekom tvog školovanja najviše utjecao na uspjehe koje si postigao?
Rekao bih da je to bila kombinacija poticaja i stručnog poučavanja koje su mi pružili profesori i vlastitog zalaganja i rada. Naravno, i interes je bio važan. Iako u ove četiri godine možda nisam postigao visoke rezultate kao drugi izvrsni učenici (čestitam!), mogu reći da sam sudjelovao u brojnim projektima ponajviše vezanim za Novinarsku i Geografsku grupu, bio glavni urednik FRANzinea i trudio se postizati odličan uspjeh. Ovom prilikom želim zahvaliti svim profesorima koji su me u ove četiri godine poticali da se trudim i razvijam znanja i vještine, to mi svakako puno znači.
- Tko su tvoji idoli?
Iskreno, nemam neke konkretne idole u obliku poznatih uspješnih osoba. Uglavnom se ugledam na svoje bliske prijatelje koji mi predstavljaju potporu i uzor.
- Najdraža uspomena iz djetinjstva?
Bilo koji trenutak u kojem čovjek nije bio zatrpan mislima i obavezama haha.
- Da možeš biti životinja, koja bi bio?
Nešto leteće, opako i izdržljivo.
- Koju glazbu slušaš?
Uglavnom metal, ali ni drugi mi žanrovi glazbe nisu strani. Trenutno sam u fazi istraživanja novih vrsta, uvijek me raduje naći nešto novo.
- Koja ti je najdraža knjiga?
Rat i mir Lava Nikolajeviča Tolstoja.
Rekli su o najboljima…
Profesorica Gordana Trnski, Bartolova razrednica
Kada je 4. a trebao predložiti kandidata za učenika generacije iz našeg razreda, jednoglasno su predložili Bartola. Mislim da to dovoljno govori. Bartol posjeduje izuzetne radne sposobnosti, što se najbolje vidi iz uspješnog završetka gimnazijskog školovanja. Naime, on je sve četiri godine prolazio s odličnim uspjehom, i to visokim prosjekom. Bio je samozatajan, ali uvijek spreman pomoći svojim kolegama. Svoja znanja i vještine stavljao je na raspolaganje i profesorima za sve školske i izvanškolske aktivnosti te razne projekte. Na nastavnim satovima i izvanškolskim aktivnostima uvijek je pokazivao kulturno ponašanje, komunikativnost, poštovanje tuđih mišljenja, izuzetno funkcioniranje u grupi, kućni odgoj i široku opću kulturu.
Prilog pripremile: Lara Horvat i Tamara Sinjerec, 2. e
FOTO: Marija Ferčec, 3. g