Naša je škola ove školske godine ostvarila pravo na novčanu pomoć što se tiče opreme za nastave Informatike. Osim obavezne opreme (računala i monitori za učionicu) nabavljeni su grafički tableti Wacom cintiq za digitalno slikanje (i jednog dana 3D modeliranje) i micro:bit MOVE mini dodatci za postojeće micro:bitove čime se obični micro:bitovi pretvaraju u autiće.

Održano je mnogo sati crtanja i slikanja na Wacom tabletima te ovu radionicu za sljedeću nastavnu godinu preporučujem svima koji vole likovno izražavanje i htjeli bi to isprobati digitalno te svima kojima takvi radovi trebaju za likovne mape za prijavu na fakultet. Slikali smo u programima Krita, ArtRage i FireAlpaca. ArtRage je meni osobno posebno zanimljiv jer simulira slikanje prirodnim materijalima (npr. može se razmazati boja istisnuta na platno). Moje najzagrijanije digitalne slikarice su Laura Baronić, Mihaela Matijević i Sara Švegović koje su sudjelovale i na Danu škole u toj radionici te u izložbi “Koji si lik?” (prikaz lika iz knjige ili stripa) koji je organizirala školska knjižničarka na hodniku škole.

micro:bit MOVE mini autiće isprobala sam s učenicom Leticijom Crnković u svrhu pripreme za Dan škole i za sljedeću nastavnu godinu, ali sastavljajući šest setova, došle smo do zaključka da takvi autići nisu za osobe s tankim živcima jer vrlo često neki dio ne želi proraditi i možete dobiti želju da nefunkcionalni autić bacite kroz prozor. Programiranje je na kraju bio najlakši dio jer programi nikad ne rade „nešto po svom“, dok su npr. kotači i svjetla otkazivali iz nama nepoznatih razloga. Setovi su u svakom slučaju odlični za vježbanje motoričkih vještina jer autiće prvo treba sastaviti (spajati dijelove, šarafiti, spojiti nekoliko kabela…), razvijanje računalnog načina razmišljanja i vježbanje strpljenja i upornosti.

Ono što već tri godine imamo u školi su LEGO roboti, od čega smo ovu školsku godinu imali samo jedan set s obzirom na to da je riječ o donaciji opreme od Goethe-Instituta i setovi su kružili po hrvatskim školama osim tog jednog. Ovdje je također najviše truda, kreativnosti i inteligencije pokazala Leticija Crnković kao vjerna i najbolja programerka. Ovaj je rad rezultirao drugim mjestom na robotičkom natjecanju na njemačkom jeziku gdje je tema bila razvrstavanje otpada i vježbale smo s robotskom rukom. Osim robotske ruke, na primjer, u vruće dane nastao je i jedan robotski ventilator.

Naposljetku, ono što se redovito održavalo bila je izvannastavna aktivnost programiranje u Pythonu gdje smo najviše vježbali zadatke s natjecanja.

Kristina Ledinski, prof.

Komentari