Festival English All Around koji organizira Privatna umjetnička gimnazija iz Zagreba izazov je i za znalce engleskoga jezika koprivničke gimnazije. Ove godine pokazali su svoju vrijednost – Andrej Gregorin, učenik 4. d razreda, osvojio je drugo mjesto u debati u konkurenciji 28 srednjoškolaca. Andrej je s nama podijelio iskustva i dojmove s EAA-a o kojima će zasigurno posebno pozorno čitati budući natjecatelji.
„Privatna umjetnička gimnazija iz Zagreba i ove se godine pokazala kao odličan organizator. Velik broj profesora i učenika uključen je u doček gostiju/natjecatelja i brigu da sve prođe glatko. Ove godine na festivalu English All Around sudjelovalo je oko 400 učenika iz osnovnih i srednjih škola diljem Hrvatske. Zagreb i Osijek gradovi su iz kojih je prijavljeno najviše škola te je došlo najviše sudionika.
Kategorija u kojoj sam se natjecao je Speaking Challenge (govorništvo/debata). Sveukupno je iz srednjih škola u toj kategoriji sudjelovalo 28 učenika. Natjecanje se odvija prema načelu 1 na 1, a u parove su nas domaćini nasumično razvrstali prije početka natjecanja. Početkom školske godine Privatna umjetnička gimnazija Zagreb na svojoj je mrežnoj stranici objavila pet tema i dala ih na glasanje, a izglasana tema bila je Budućnost.
Za govorništvo su u veljači objavljene tri teze za koje se trebalo pripremiti. S obzirom na to da ne znamo unaprijed koju tezu i s kojim stavom ćemo zagovarati, trebalo se pripremiti na svaku mogućnost. Svaki par dolazi pred sudce 15 minuta prije nego što je na redu i tek onda jedan od nas izvlači temu, dok drugi izvlači stajalište koje će on sam zagovarati. Zatim par ima 15 minuta za pripremu prije nego što počne s debatom. Teza koju sam zagovarao bila je Ako stvorimo umjetnu inteligenciju, bilo bi nemoralno isključiti ju.
Sudci su dragi i pristupačni ljudi i daju pohvale i vrlo dobre savjete za daljnji rad svakom sudioniku odmah čim je debata gotova. Žiri čine profesori PUG-a i gosti iz drugih država, popis se može pronaći na mrežnoj stranici škole domaćina.
Što se nekih posebnih priprema tiče, profesor Miodrag Maričić, moj mentor, dao mi je nekoliko savjeta na što se treba koncentrirati da bi se moje stajalište izdiglo iznad stajališta mog protivnika. Međutim, postojala je velika mogućnost da ću morati zagovarati stajalište s kojim se ne slažem. Tu do izražaja dolaze silni eseji koje smo pisali sve ove četiri godine na satu engleskog – slažeš li se ili ne slažeš sa stajalištem koje ti je profesor dodijelio, moraš ga obraniti kako god to zahtjevno bilo.
Moja razredna kolegica Marija Novoselec nastupila je u kategoriji Story Challenge. U Zagrebu nismo bili dugo, već smo došli, vidjeli i – osvojili drugo mjesto.
Andrej Gregorin, 4. d
FOTO: English All Around