Prilog pripremila: Lara Horvat, 2. e
Laru Vondraček, učenicu 4. b razreda, predstavili smo u FRANzineu više puta jer je riječ o vrlo svestranoj i darovitoj djevojci. Lara pleše, svira, piše, crta, a kao maturantica ima prilično jasnu sliku čime bi se u budućnosti voljela baviti.
Postoje učenici koji su nadareni za neko područje i napreduju zbog sebe samih, ali to nije razlog da zanemarimo onu većinu kojoj treba poticaj
Što planiraš studirati?
Voljela bih upisati Studij dizajna pri Arhitektonskom fakultetu u Zagrebu. Zasad nemam “rezervne” opcije.
Maturantica si. Kad se sjetiš sebe u prvom razredu, što je presudno utjecalo na odluku o izboru studija?
Prve se dvije godine uopće nisam zamarala time što bih mogla ili željela upisati. Znala sam samo da me najviše od svih predmeta zanimala Likovna umjetnost. U trećem sam razredu polako počela razmišljati što bih željela upisati, a da obuhvaća i teorijski i praktični dio. Dizajn me najviše privukao jer mi se struka čini vrlo zanimljiva samim time što je povezana s mnogo različitih područja, a smatram da je znanje potrebno stjecati i primjenjivati.
Imaš li ideje kako bi se mlade moglo potaknuti na izražavanje kreativnosti, ne samo na polju likovne umjetnosti?
Da. Općenito mislim da se mlade mora potaknuti na bilokakav rad, ne samo u području kreativnosti. Smatram da bi profesori uz svaku kritiku koju daju učeniku trebali dati konkretan savjet kako napredovati. Postoje učenici koji su nadareni za neko područje i napreduju zbog sebe samih, ali to nije razlog da zanemarimo onu većinu kojoj treba poticaj. Isto tako i u kreativnosti – netko će sam naći literaturu, glazbu, filmove ili umjetnost koja ga zanima, no to ne znači da ostalima ne treba mala pomoć ili usmjerenje kako bi pronašli nešto što će utjecati na njih dovoljno da se i sami na neki način izraze.
Kada si otkrila svoju ljubav prema crtanju?
Još u osnovnoj školi uživala sam u crtanju, ali nisam mislila da ću se time baviti. U trećem sam razredu shvatila da mi treba neka smirujuća zanimacija kojom bih ispunila slobodno vrijeme, a i osjećala se bolje nakon dana provedena u sivilu gimnazije. Tad sam crtala samo povremeno, ali sad je to postala svakodnevna navika jer radim mapu za upis.
Smatraš li da nas glazba koju slušamo i knjige koje čitamo inspiriraju da napravimo vlastita djela? Inspirira li tebe neka glazba ili literatura za tvoje slike (crteže)?
Vjerujem da glazba i literatura mogu, ali i ne moraju utjecati na radove. Čitala sam Novakovu “Črnu mati zemlu” i napravila nekoliko ilustracija jer su opisi bili vrlo slikoviti i tematika dosta mračna, što mi se sviđalo. Ostali radovi uglavnom su samo nakupine informacija, osjećaja ili nekih slika koje volim prenijeti na papir. Voljela bih ubuduće više povezivati radove s glazbom i literaturom.
Za kratak osvrt na Larin rad zamolili smo profesoricu Maju Pucić.
Maja Pucić, prof.: „Lara je poznata po svojim nadrealnim, vrlo složenim kompozicijama, u kojima dominira linija kao osnovni gradbeni element. Te se linije razlikuju po karakteru, toku i usmjerenju. Krivudavim, debljim i tankim obrisnim linijama ocrtava figuru, a zatim ju izgradi vrlo preciznim šrafiranjem, točkanjem i zanimljivim uzorcima kako bi stvorila dojam volumena. Posvećuje punu pozornost detaljima, stoga svaki dio kompozicije vabi promatrača da ga dodatno istraži. Boju koristi u manjoj količini, ali njezinim pomnim rasporedom vješto postiže ravnotežu i dinamiku slike. Ritam alternacije, repeticije i varijacije pogotovo se očituju u OP-art (Optical art) elementima gdje kombinacijom tonova i zakrivljenjem geometrijskih ploha stvara dojam objekta koji pokušava izići iz slike. Larini radovi na momente podsjećaju na slike francuskog slikara Victora Vasarelyja, koji je veći dio stvaralačkog života posvetio stvaranju optičkih iluzija. Svakako, Lara geometrijski sklad stavlja u kontrast s organičkim opisivanjem „živih“ bića i tako postiže svoju originalnost.
Lara nam je dopustila da zavirimo u novu seriju radova, koja je doduše još u nastajanju. Riječ je o ciklusu crteža ekološke tematike. Glavni motiv ciklusa morske su kornjače koje žive s posljedicama globalnog zagađenja. Kompozicije su potresne, ali i jako zanimljive zbog svoje složenosti. Linijama vrlo detaljno opisuje karakterističnu teksturu životinje. Istu smješta u prvi plan, a oko kornjača raspoređene su konture plastičnih vrećica i drugog, nerazgradivog smeća. Mjestimičnim korištenjem crvene boje naglašava dramatičnost gotovo teatralnog prizora. Poruka je jasna. Čestitam Lari na izvanrednom radu!“