O Emi Božek, darovitoj učenici 4. b razreda, već smo pisali. Budući da cijeli svoj gimnazijski staž razvija umjetničku prepoznatljivost, postavili smo toj našoj iznimnoj maturantici nekoliko pitanja, a za komentar njezina likovnog izričaja zamolili smo profesoricu Maju Pucić
“Promatrajući Emine radove, možete primijetiti da voli istraživati razne tehnike (crtež, akvarel, kombinirana tehnika) dok ustraje pri odabiru omiljenog motiva, a to je portret. To nipošto ne znači da su joj radovi i predvidivi. Unatoč razvoju vlastita rukopisa, pristup kreiranju figure drugačiji je u svakom novom radu. Crteži olovkom vrlo su precizni. Oni su studije lica i njegove teksture. Pažljivim šrafiranjem Ema uspijeva izgraditi lice, istražiti svaku boru u dinamičnoj igri svjetla i sjene. Ugljenom uspješno opisuje ozračje i karakter modela bez suvišnih detalja. Izlomljenim plohama formira volumen lica, čijoj oštrini pridonosi snažan izvor svjetlosti. U kontrastu, akvareli su vrlo nježni, a tonska modelacija blaga. Titravost plohe dodatno je naglašena krivudavim obrisnim linijama.”
Maja Pucić, prof.
Koje su tvoje omiljene tehnike u likovnom izražavanju?
Ema: Olovka i marker su mi najbliži i s njima sam najsigurnija, a najdraža tehnika mi je cross hatching* iako nisam baš vješta u tome, ali bih htjela postati. Uz to bih voljela više raditi s akvarelom i pastelom.
*Cross hatching (šrafiranje) je tehnika sjenčanja, gdje tankim linijama (paralelnim ili unakrsnim) stvaramo iluziju trodimenzionalnosti (grafička modelacija). Šrafiranjem možemo graditi figure i/ili opisivati kvalitetu površine materijala (teksturu).
Koji te motivi najviše zanimaju?
Uvijek su me najviše zanimali portreti zbog načina na koji mogu biti predstavljeni, kao ogledalo osobe ili njezin subjektivni doživljaj.
U kontekstu vlastitog usavršavanja, imaš li kakvih ambicija? Težiš li čemu u likovnom izražavanju?
Htjela bih isprobati što više tehnika i pronaći onu koja mi najviše leži i usavršavati ju.
Tko su ti uzori?
Imam ih jako mnogo, ali htjela bih izdvojiti Egona Schielea, Toulousea Lautreca, Sergia Toppija i Malcolma T. Liepkea.
Kako se stigneš baviti slikanjem i crtanjem uz školske obveze? Koja je tajna tvoje organizacije vremena?
Problem je u tome što ne stignem! Zadnji sam put nacrtala nešto po svojoj volji u listopadu. Četvrti sam razred te uz redovno gradivo moram učiti i za maturu, ali i raditi za pripreme za fakultet koje su svaku subotu.