U četvrtak, 20. prosinca 2018. u Gimnaziji „Fran Galović“ održane su završne aktivnosti CHEC-a, projekta prekogranične suradnje koprivničke agencije PORA i triju škola: Csoknai Vitez Mihaly Reformatus Gimnazium iz Churga i Paloczi Horvath Adam Reformatus Iskola iz Nagybajoma i Gimnazije „Fran Galović“

Veliki školski hodnik, glavnu školsku ulicu, preplavili su u 10.25 rasplesani učenici čiji su nastup s galerija pratili koprivnički gimnazijalci i mađarski gosti. Uslijedila je svečanost u multimediji na kojoj su o projektu govorili predstavnici svih uključenih ustanova. Prikazan je film o rezultatima projekta i kratak videouradak Projekt CHEC – trenutci koji se pamte. Na samom kraju konferencije učenici iz partnerskih škola u kratkom su programu pokazali pjesme i plesove naučene u projektu. Prigodnim domjenkom u školskoj knjižnici zaključena je uspješna višemjesečna suradnja.

Među sudionicima projekta bila je i učenica Katarina Pejak: „U projekt sam se uključila u drugom razredu kad je profesorica Njerš tražila učenike koji plešu folklor. U našoj je školi projekt vrlo popularan, praktički svi znaju za njega. Zahvaljujući CHEC-u, stekla sam neke nove prijatelje.“ Gimnazijalka Iris Juršetić u projekt se uključila ljetos sudjelujući u plesnoj radionici. I Iris nam je potvrdila da je projekt vrlo popularan među učenicima, no nije stekla nove prijatelje jer je većina učenika iz Mađarske bila puno mlađa od nje. Od učenika iz Mađarske saznali smo da je projekt i u mađarskim školama popularan. Jedan je sugovornik istaknuo da je Koprivnica lijep grad te da mu se sviđa naša škola jer izgleda futuristički.

Za kratak osvrt na ono što se u sklopu projekta događalo u posljednjih gotovo godinu i pol zamolili smo neke naše profesorice zaslužne za njegovu uspješnost.

Marina Njerš, prof.

„CHEC je prvi prekogranični projekt međunarodne suradnje u kojem je sudjelovala naša škola. Sudjelovala sam u trima projektima međunarodne suradnje, no ovo mi je prvi INTERREG projekt. Zadovoljna sam rezultatima. Smatram da se premalo govori i zna o tradicijskoj kulturi pa je brošura koju smo izdali dobar temelj da se to promijeni. I ostali su rezultati izvrsni.” Upitana što bi posebno izdvojila kao vrijednost projekta, profesorica Njerš istaknula je: „Suradnju učenika stavljam na prvo mjesto, a potrebno je ponekad izići i iz okvira svoje škole da se vidi kvaliteta rada. Iskustveno učenje, suradničko učenje i učenje među vršnjacima smatram izvrsnim metodama koje ću svakako nastaviti koristiti. Hoćemo li nastaviti surađivati sa školom i kolegama koje smo upoznali? Planira se novi raspis sličnog projekta pa imamo priliku nastaviti suradnju.“

Martina Grgac, prof.

Profesorica Grgac objasnila nam je da je CHEC akronim za Croatia-Hungary educational cooperation, tj. hrvatsko-mađarsku suradnju u obrazovanju, i dodala:

„Projekt se provodio u sklopu Interreg programa šesnaest mjeseci: od 1. rujna 2017. do 31. prosinca 2018. i njegova je vrijednost 236.963,45 eura. Cijeli projekt provodio se u četirima područjima: glazba, ples, znanost i sport (rukomet). U projektu su sudjelovali naši profesori Filip Šalamon, Natalija Šalamon, Marina Tomac-Rojčević, Marina Furkes, Marina Njerš, Martina Grgac, Lora Habota i ravnatelj Vjekoslav Robotić. Grupirano u timove, u projektu je sudjelovalo više od 200 učenika naše škole. Održane su tri glazbene videokonferencije s partnerima i brojne lokalne probe. Kao kruna glazbenog dijela projekta u Koprivnici je održan tradicionalni Talent-show na kojem su sudjelovali svi partneri. Sportaši su igrali rukomet. Održane su tri sportske videokonferencije, dva zajednička treninga u Koprivnici i dva u Csurgu. Učenici su zajedno išli u posjete lokalnim rukometnim klubovima u Csurgu i Koprivnici. Na području znanosti održane su četiri videokonferencije, Dan za znanost održan je dvaput u Koprivnici i dvaput u Csurgu tijekom kojeg su održane i dvije likovne izložbe. Plesači su održali četiri videokonferencije, četiri zajednička plesna treninga u Csurgu, Nagybajomu i Koprivnici. Učenici su sudjelovali na plesnom kampu u Csurgu na kojem su učili folklorne plesove. Osim toga sudjelovali su i na plesnom kupu u Nagybajomu na kojem su naši učenici Dunja Galinec i Marko Šimek osvojili zlatne medalje u standardnim i latinoameričkim plesovima. U sklopu projekta tiskana je i brošura o tradicijskoj kulturi mađarskog i hrvatskog pograničnog područja s naslovom Cultural heritage of Hungary – Croatia cross border region.“

Darija Kivač, prof.

I profesorica Kivač zadovoljna je svim ostvarenim u projektu, pogotovo što se glazbenog dijela projekta tiče. „Kao najveću vrijednost projekta moram istaknuti druženje – kako međusobno naših učenika tako i učenika iz Mađarske. Ostvarena su neka nova poznanstva, novi kontakti, a i sam projekt ‘natjerao’ nas je da se družimo više. Otkrili smo lijepe stvari i zanimljive interese i hobije učenka koji su svaki dan oko nas. Svaki projekt daje nešto novo i svaki za sebe jedna je nova priča. U ovom projektu najviše sam stekla iskustva o videokonferencijama i to ću najvjerojatnije probati (ako bude potrebno i bude moguće) koristiti i dalje.“ 

Razgovore vodila i podatke prikupila: Lara Horvat, 2. e

Komentari