Učenici 3. i 4. razreda Gimnazije „Fran Galović“ Koprivnica dobili su posebnu priliku – sudjelovati u programu EUROSCOLA, u sklopu kojeg su 10. studenog 2016. sudjelovali u simuliranoj sjednici Europskog parlamenta u Strasbourgu!
U projektu EUROSCOLA sudjelovale su ukupno 22 države članice Europske unije s više od 500 učenika i njihovih profesora. Cilj je takvog događanja razmjena iskustva, stavova i prijateljstva, komunikacija na stranim jezicima među srednjoškolcima te primjena teorije u praksi. Boje naše škole, ali i cijele države predstavljalo je 24 učenika pod vodstvom profesorica Katarine Horvat i Martine Grgac. Zahvaljujući višemjesečnim pripremama, gimnazijalci su svojim znanjem i sposobnostima impresionirali ostale države.
Više o danu u Europskom parlamentu uz izjave sudionika pročitajte u nastavku.
Vedrana Strmečki, 4. c
Gimnazijalci u Europskom parlamentu
Učenici 3. i 4. razreda Gimnazije „Fran Galović“ Koprivnica dobili su posebnu priliku – sudjelovati u programu EUROSCOLA, u sklopu kojeg su 10. studenog 2016. sudjelovali u simuliranoj sjednici Europskog parlamenta u Strasbourgu! U projektu EUROSCOLA sudjelovale su ukupno 22 države članice Europske unije s više od 500 učenika i njihovih profesora. Cilj je takvog događanja razmjena iskustva, stavova i prijateljstva, komunikacija na stranim jezicima među srednjoškolcima te primjena teorije u praksi. Boje naše škole, ali i cijele države predstavljalo je 24 učenika pod vodstvom profesorica Katarine Horvat i Martine Grgac. Zahvaljujući višemjesečnim pripremama, gimnazijalci su svojim znanjem i sposobnostima impresionirali ostale države.
Nakon sigurnosne provjere i doručka, učenici su zauzeli mjesta parlamentaraca. Nakon pozdravnog govora domaćina svaka država imala je priliku kratko predstaviti svoju školu i državu iz koje dolaze te su tako Gimnaziju „Fran Galović“ i našu hrvatsku povijest predstavljali Dunja Husnjak (4. c) i Fran Tadić (3. e), dok su tradicionalnu ivanečku nošnju predstavili Petra Belec (4. g) i Alan Uremović (4. f). Djelatnici Europskog parlamenta i koordinatori ovog događanja dali su mnoštvo informacija sudionicima te su im objasnili kako sve funkcionira u Parlamentu, ali i u Europskoj uniji, nakon čega su učenici imali priliku postavljati pitanja. Neka od pitanja bila su o obrazovnim sustavima, odnosu Donalda Trumpa s Europskom unijom, izbjeglicama, zašto su pojedine institucije smještene u Bruxellesu, a pojedine u Strasbourgu i mnoga druga. Sloboda javnog govora i mišljenja izrazito je važna te su mladi „parlamentarci“ imali priliku iznijeti vlastito mišljenje o pojedinom problemu i glasovati o nekim važnim pitanjima EU-a kao što su, primjerice, ulazak vlastite zemlje u EU, euro kao glavna valuta, treba li se EU proširiti itd.
Nakon stanke za ručak sudionici su sami morali formirati grupe od četiriju učenika iz različitih zemalja i odgovoriti na postavljena pitanja koja su bila na 24 službena jezika Europske unije i tako dobiti priliku za sudjelovanje u kvizu EUROGAME. Nakon što su se sudionici međusobno upoznali, bili su podijeljeni u grupe prema temama za koje su se već ranije pripremali sa svojim profesorima. Svaka od šest skupina odabrala je po dvoje predstavnika, a ostali su bili podijeljeni u manje grupe i raspravljali su o postavljenim pitanjima u okviru svoje teme (Kako poticati održivi razvoj, Smiju li se ograničiti ljudska prava u slučajevima kada je ugrožena sigurnost, Kakva bi trebala biti europska razvojna politika, Kakva je budućnost Europe, Kakvu bi ulogu Europa trebala igrati između migracija i integracije, Zapošljavanje mladih – izazov za Europu). Među predstavnicima skupina našla su se i dvojica učenika naše škole: Lovro Grgić (3. d) i Fran Tadić (3. e). Lovro je zauzeo mjesto koje na sjednicama pripada predsjedateljima, a Fran je zauzeo mjesto jednog od glasnogovornika klubova zastupnika. Učenici su iznosili zaključke svojih grupa i ujedno odgovarali na postavljena pitanja svojih kolega. Naši su učenici i brojem postavljenih pitanja pokazali veliku zainteresiranost i dobru pripremljenost.
Za sam završetak programa naša učenica Petra Belec, koja je bila među najboljima u rješavanju testa koji se rješavao nakon stanke za ručak, odabrana je za sudjelovanje u igri EUROGAME. Petra je zajedno sa svojom natjecateljskom ekipom osvojila zlatnu medalju u ovoj igri u kojoj se provjeravalo znanje iz opće kulture.
Cjelokupni troškovi ovog trodnevnog stručnog putovanja financirani su sredstvima Europske unije. Naši su učenici puni dojmova i zadovoljstva te su stekli brojna iskustva, a evo i izjava naših gimnazijalaca te profesorica:
Odlazak u Europski Parlament bio mi je predivno iskustvo. Stvorena je prava profesionalna atmosfera i dobili smo točan uvid u svakodnevni rad Parlamenta, koji za razliku od njegova predstavljanja u medijima može biti vrlo iscrpan, ali i donijeti velike promjene. Ana Kamber, 4. b
Nezaboravno i jedinstveno iskustvo. Bilo mi je drago što sam dobio priliku vidjeti kako funkcionira Europski parlament. Patrik Balent, 4. g
Sudjelovanjem u Euroscoli učenicima je pružena odlična prilika za učenje o europskim integracijama. Rad parlamentarnih zastupnika mogli su doživjeti iz prve ruke, što sigurno pridonosi boljem razumijevanju funkcioniranja plenarnih sjednica, rada u odborima i cjelokupnog rada Parlamenta. Kako učenicima tako i nastavnicima bila je ovo prilika za komunikaciju na stranom jeziku, za kontakt s kolegama iz drugih država i razmjenu iskustava, druženje, ali i prilika za razgled Strasbourga, Ulma i Munchena. Zahvaljujem svim učenicima koji su sudjelovali na ozbiljnosti i trudu koji su uložili u višemjesečne pripreme. Katarina Horvat, prof.
Učenici Gimnazije „Fran Galović“ koji su sudjelovali u programu EUROSCOLA:
- Alan Uremović
- Ana Kamber
- Ariana Mikulić
- Dunja Husnjak
- Fran Tadić
- Frida Samardžić
- Helena Martinaga
- Iva Rajković
- Ivana Petrić
- Kaltrina Stajku
- Lea Popović
- Leon Galinec
- Lovro Grgić
- Lucija Brkić
- Maja Loborec
- Marta Kunić
- Marta Smok
- Matej Jaušić
- Matej Vugrinec
- Nikolina Čižić
- Patrik Balent
- Petra Balija
- Petra Belec
- Tatjana Matić
- Vedrana Strmečki