Mathema u našoj školi
Mathema je ekipno natjecanje iz matematike na kojem se rješavaju zadatci kakvi se rješavaju na nastavi, a sudjelovati na njemu mogu svi učenici osnovnih i srednjih škola koji to žele. Cilj je natjecanja popularizirati matematiku među učenicima različitih uzrasta
Natjecanje je održano 17. svibnja 2016. u našoj školi. Ugostili smo čak 810 učenika i 200 mentora iz svih dijelova Hrvatske. Osim provjere matematičkih znanja i sposobnosti logičkoga zaključivanja, ovogodišnja Mathema ponudila je učenicima razgled grada Koprivnice, a mentorima predavanje. Za organizaciju natjecanja uz našu je školu zaslužan i Centar izvrsnosti Koprivnica, a pokrovitelji programa bili su Grad Koprivnica i Koprivničko-križevačka županija.
Centar izvrsnosti Koprivnica osnovan je 2012. po uzoru na varaždinski na inicijativu voditeljica Županijskih stručnih vijeća učitelja i nastavnika matematike Koprivničko-križevačke županije Mare Grašić, učiteljice savjetnice, i Marine Njerš, profesorice savjetnice. Rad Centra omogućava Županija i Gimnazija “Fran Galović”, u čijim se prostorima održava nastava.
Za komentar smo zamolili naše profesorice koje su sudjelovale u organizaciji natjecanja.
Profesorica Marina Njerš: „Mathema je ekipno natjecanje koje pruža priliku svim učenicima da provjere svoje osnovno znanje iz matematike. Bitno se razlikuje od ostalih natjecanja jer zadaci su školski, bez trikova i zamki, a test se rješava utroje. Ove godine iznenadio nas je broj prijavljenih ekipa jer se broj prisutnih učenika i mentora popeo iznad 1000. Lani ih je bilo 300! Osim ekipnog natjecanja uveli smo i novost, a to je kviz koji su učenici rješavali pametnim telefonima ‘online’, što je njima bilo posebno zanimljivo. Najbolji su primili medalje, knjige, a ekipe pehare. Cijelo natjecanje iznjedrio je Centar izvrsnosti koji financira Koprivničko-križevačka županija, a osim brojnih sponzora bitno je spomenuti i pomoć Grada Koprivnice i Školske knjige.“
Profesorica Bojana Habek: „Izuzetno sam zadovoljna odazivom učenika i mentora te samim tijekom natjecanja. Ovo je tek druga godina održavanja, a već smo došli do velikog broja od 810 učenika. To je dokaz da postoji veliki interes za matematiku odnosno matematička natjecanja. Može se reći da djeca uživaju u ovakvim nadmetanjima.“
Autor: Ivan Sršić, 3. c