U nedjelju, 14. siječnja 2024. godine, u ranim jutarnjim satima, članovi Geografske grupe, Matea Ćućić, Gregor Gašparić, Erik Markovčić, Lara Mikulinjak, Žana Šipek i ja Tea Jaušić u pratnji profesorice Maje Maček Treščec i profesora Zvonimira Treščeca krenuli smo kao predstavnici naše škole u jednotjednu avanturu u zemlju čokolade, piva i vafla, zemlju sjedišta Europske unije i NATO-a – Belgiju. Pomalo pospani, ali vrlo uzbuđeni stigli smo u Zračnu luku Franjo Tuđman u Zagrebu. Let nije trajao dugo, ali smo uspjeli vidjeti predivne Alpe prekrivene snijegom. Već u prijepodnevnim satima, stigli smo u Belgiju na aerodrom u blizini glavnog grada, Charleroi. Tamo smo se našli s učenicima vojne škole iz Rumunjske te smo se uputili do škole domaćina u gradiću Tervurenu gdje su nas dočekali i naši domaćini. Nakon što smo se smjestili, ostatak dana proveli smo na zajedničkom druženju u restoranu uz tradicionalni belgijski pomfrit.

U ponedjeljak ujutro išli smo u obilazak njihove škole. Čuli smo razne informacije o belgijskom obrazovnom sustavu te funkcioniranju same škole. Nakon toga upoznali smo se i s učenicima s Tenerifea te ostatkom Belgijanaca. Nadalje, uputili smo se prema Waterloou i muzeju posvećenom Napoleonu Bonaparteu. Muzej na zanimljiv način prati Napoleonov život od početka vladavine pa sve do samog kraja i jedne od njegovih završnih bitki, one u Waterloou. Nakon stručnog vodstva, imali smo debatu, a sam posjet zaokružili smo popevši se do trijumfalnog lava odakle seže predivan pogled na čitav Waterloo. Ostatak dana proveli smo sa svojim domaćinima.

U utorak posjetili smo Bruxelles, glavni grad Belgije. Najprije smo se uputili u Palaču pravde u kojoj smo ušli u poneke sudnice kako bi pogledali i poslušali proces suđenja. Nažalost, palaču nismo uspjeli vidjeti u pravom zdanju jer je prekrivena skelama zbog obnove. Nakon toga smo prošetali gradom, prošli pokraj Kraljevske palače i Europskog parlamenta te razgledali sam centar Bruxellesa pri čemu smo se osladili tradicionalnim belgijskim vaflima. Osim toga, posjetili smo Muzej europske povijesti u kojem smo samostalno istraživali i rješavali zadatke. U večernjim satima zaputili smo se kućama, a neki od nas nastavili su druženje u kafiću.

U srijedu smo ponovno išli u školu u kojoj smo imali radionicu koja je imitirala sjednicu Europskog parlamenta. Upravo smo mi bili u ulogama europarlamentaraca, a naš zajednički cilj bio je donijeti i dogovoriti se oko nekog novog zakona. Naučili smo ponešto o dugotrajnom procesu koji je potreban da se neki zakon izglasa, no isto tako i o posljedicama do kojih može doći nakon donošenja nekog zakona. Nakon toga odjednom smo morali krenuti kući jer je nastava otkazana zbog najavljene snježne oluje. Nažalost, zbog toga nam je otkazan i popodnevni posjet Louvenu. Tada se dio nas uputio na zajedničko druženje kod moje domaćice. Tamo smo se odlično zabavljali i družili igrajući društvene igre. Ostatak ekipe poslijepodne je proveo u šoping centru.

Četvrtak je bio rezerviran za posjet jednom od najljepših i najromantičnijih belgijskih gradova, gradiću uz samu obalu, Bruggeu. Iako nam je izlet zbog snijega bio otkazan mi, učenici iz Hrvatske sa svojim profesorima, uspjeli smo se izboriti te smo vlakom sa svojim domaćinima ipak posjetili Brugge. Nakon vožnje vlakom i uživanja u pogledu na predivne krajolike stigli smo u suncem obasjan Brugge. Prošetali smo gradom, obišli pokoju crkvu, suvenirnice i trgovine. Nakon toga smo se odmorili i ugrijali u restoranu te se, u odličnom raspoloženju, zaputili kućama dokazavši svima kako nam malo snijega nije uspjelo pokvariti dan.

U petak je došao red na sve nas da u školi održimo prezentacije o svojim zemljama te da predstavimo ideje o tome kako svoj grad učiniti održivijim i učinkovitijim. Nakon što su svi sudionici Green Unity Projecta održali prezentacije, svi smo se  uputili prema Afričkom muzeju u Tervurenu. Tijekom šetnje prema muzeju uživali smo u snježnim radostima grudajući se. Ostatak poslijepodneva proveli smo u bogato opremljenom muzeju posvećenom belgijskoj koloniji u Kongu. Navečer su nas naši domaćini odveli u Louven u kojem smo iskusili život mladih u Belgiji te se oprostili od učenika iz Rumunjske, Belgije i Španjolske.

U subotu prijepodne naši su nas domaćini odveli u različita mjesta. Neki od nas posjetili su Antwerpen, Dinant, Spa i Louven. U popodnevnim satima naši su nas domaćini odvezli do zračne luke gdje smo se i oprostili od njih do sljedećeg što skorijeg susreta. Pomalo tužni, ali prepuni dobrih i lijepih uspomena te novih životnih lekcija vratili smo se u Zagreb gdje nas je dočekao naš vozač Ozren koji nas je sigurno vratio do Koprivnice.

Evo što su rekli neki od sudionika ove mobilnosti:

Erasmus u Belgiju bio je jedno predivno iskustvo koje mi je potvrdilo kako je Erasmus nešto najbolje u čemu učenik može sudjelovati. Upoznavanje novih kultura, ljudi i običaja, povezivanje s ekipom iz svoje države i produbljivanje odnosa s prijateljima, sve su to dokazi kako je ovaj Erasmus bio pun pogodak za mene, a vjerujem i za ostale. Vjerujem da mogu reći za sve nas kako smo oduševljeni ljepotom i uređenošću Belgije, kao i vrlo dragim i društvenim ljudima.
Erik Markovčić, 3.g

Ovo putovanje naučilo nas je mnogo toga te je iskustvo za cijeli život. Posjetila sam i vidjela mnogo gradova te me svaki od njih oduševljavao sve više i više. Upoznala sam toliko predivnih ljudi koji su mi dodatno uljepšali tjedan. Rastanak je naravno bio najteži dio svega, ali sigurna sam da ću se vratiti u Belgiju jednog dana, samo možda tijekom toplijeg godišnjeg doba.
Žana Šipek, 4.b

Ovo mi je prvo Erasmus putovanje i mislim da nije moglo bolje proći. Od ekipe iz škole do ekipe iz Belgije, svi su bili jako prijateljski raspoloženi i spremni na razgovor te druženje. Ljepote Belgije samo su doprinijele iskustvu, a njih je bar bilo na biranje. Sve u svemu, predivno iskustvo i putovanje koje ću pamtiti.
Gregor Gašparić, 2.g

Belgija, jedna od ljepših zemlja zapadne Europe. Prvo sam pomislila kako će ovaj tjedan biti vrlo izazovan i da ćemo imati pretrpan raspored, ali mogu reći da sam bila u krivu. Ovaj tjedan bio je jako zabavan, pun iskustava i pun prelijepih ljudi. Ekipe iz Belgije, Španjolske i Rumunjske bile su odlične te smo se jako dobro zabavili. Posjetili smo mnoga predivna mjesta, isprobali novu hranu i vidjeli kako izgleda poslovni život u tako velikom gradu. Naučila sam da, čak i u tako velikim zemljama, postoje malkice neorganiziraniji ljudi od nas Balkanaca. Jedna od stvari koje će mi ostati u sjećanju je ta kada nam je profesorica na početku tjedna rekla da ne smijemo na kraju tjedna reći da nam je nedostajao jedan dan, ali bila je u pravu. Nedostajao je upravo TAJ JEDAN DAN. Možda je to zbog „velike snježne mećave“ ili zbog nečega drugog, ali žao mi je što nisam mogla dulje ostati ondje s tim predivnim ljudima. Vrlo sam zahvalna što sam bila dio ove prelijepe ekipe i što sam imala mogućnost doživjeti sve ovo, a zadnje što mogu reći je: Bruxelles je t’aime.
Lara Mikulinjak, 3.g

To be honest, I was nervous about meeting the students we were going to host, but being eager about sharing my life with theirs for just one week turned this nervousness into anticipation. This week was full of spontaneous choices that made me experience new things in my own country. I would never have thought to visit the parliament or the Palace of Justice by myself. Revisiting old cities with new people and a new perspective made me appreciate the beautiful country I live in. In the 8 years I’ve lived in Belgium, it has never snowed as much as it did the week of your visit, so I consider you guys lucky because we could enjoy snowy Belgium together. Also, having already met everybody makes me even more thrilled to visit Croatia in the upcoming three months.
Valeria Moshkova

Tjedan dana provedenih u Belgiji još je jedna velika životna škola za sve nas o kojoj bismo mogli puno toga napisati i o čemu ćemo još zasigurno mjesecima govoriti. Posebno me veseli što nas je i ova grupa učenika učinila ponosnima jer su u najboljem svjetlu predstavili našu školu, našu regiju, ali i svoju obitelj. Hvala vam, dragi naši Tea, Matea, Žana, Lara, Erik i Gregor!
Maja Maček Treščec, prof.