Višestruka korist (fiziološka, psihološka, kognitivna, komunikacijska, socijalna) i blagotvornost čitanja, osobito u današnje digitalno doba, neprijeporna je. Osobito je važno da se od malih nogu djeca izlažu slikovnicama, okruže knjigama i da se tako izgrađuje pozitivan stav prema svijetu čitanja, slušanja bajki i priča, ulaženja u izmaštane svjetove koji će im omogućiti da rastu i da se razvijaju, da bolje razumiju i sebe i druge. Ovo su razlozi zašto smo u našoj školi ugostili vrtićku skupinu „Zvjezdice“ iz Dječjeg vrtića „Zvončić“ iz Gole i održali s njima interaktivno druženje na jednom ispunjenom školskom satu. Za vrtićarce je ovaj susret bio doživljaj jer su došli u „veliku školu“, ušli u svijet gimnazijalaca i u organizaciji njihovih odgajateljica to im je bio dan osmišljenog, cjelovitog izleta u Koprivnicu, a za naše je gimnazijalce ovo bilo osobito iskustvo jer su se sada oni našli u ulozi motivatora, moderatora, poučavatelja. Središnja tema bilo je čitanje priče Figaro, mačak koji je hrkao. Ova se aktivnost održala na jedan osuvremenjeni i vrtićarcima, ali i gimnazijalcima, bliski način: uključivši moderne tehnologije.

Na početku sata Ana-Marija De Conti, Laura Mesar i Jakov Koštarić  iz 2. c razreda poveli su s vrtićarcima motivacijski razgovor vodeći ih i pripremajući ih za aktivno gledanje i slušanje priče. Maleni su nas već tu oduševili svojom pristojnošću, koncentracijom, zanimljivim opažanjima. Nakon toga Figaro je odglumljen u izvedbi učenika Dorotee Sinjeri, Lare Zvonar, Vedrana Lovrića i Martina Majerusa iz 2. c razreda i Pije Marije Crnković, Jurice Biluša, Roberta Horvata i Patrika Kautera iz 2. d razreda. Istovremeno je, kako je predstava tekla, projicirana u pozadini prezentacija s ilustracijama iz slikovnice koje su se izmjenjivale prateći tijek priče, obogaćenih auditivnim elementima (zvukovima s farme koja je mjesto radnje ove priče). Taj su tehnički dio, i pripremu i realizaciju, kompletno izveli Dinko Blažek, Luka Kiš i Marko Kovač iz 2. d. Nakon toga Tara Đelekovčan (2.d), Lucija Horvat i Lara Zvonar (2.c) vode s djecom heuristički razgovor usmjeravajući ih na njima prihvatljiv način na promišljanja o prijateljstvu, toleranciji i uvažavanju različitosti. Sve u svemu, s vrtićarcima su naši učenici ostvarili jedan primjer čitanja pripovjednog teksta utemeljenog na suvremenom pristupu interaktivne komunikacije, u zornom, autentičnom i primjerenom okuženju i na taj način, u međudjelovanju, i jedni i drugi  postavljeni su u središte didaktičkog procesa, što je i temelj recentnih odgojno-obrazovnih ciljeva učenja i poučavanja. Razgovor završava pozivom da svoje doživljaje iskažu crtanjem po „velikoj ploči“. Istovremeno na scenu stupaju Gimnazijski herci, naš školski radio. Dinko Blažek intervjuira vrtićarce ispitujući ih o odgledanoj priči i općenito dojmovima o školi. Govorenje u mikrofon izazov je i za mnoge odrasle, no vrtićarci se i tu odlično snalaze. Na kraju, naši mali gosti pozvani su da uživo sudjeluju u emitiranju školskog radija pod velikim odmorom. Usput svraćaju u malu školsku dvoranu potrošiti višak energije, dobro se rastrčati i razvježbati, u što su se opet uključile učenice koje su pri tome iskazale dobru kondiciju – nije jednostavno pratiti tempo Zvjezdica. U radijskoj sobi budući tehnološki stručnjaci prate radioprogram, a osobito su veliki hit slušalice koje su svi htjeli isprobati.

Na kraju treba reći da je ovaj susret bio prvi u nizu i da će se suradnja na poticanju čitanja s malim Golčanima nastaviti i dalje u ovoj školskoj godini. Pri tome veliku zahvalnost i priznanje treba odati odgojateljicama Ana-Mariji Nikolić, suorganizatorici ove projektne aktivnosti, zatim gospođi Milki Novaković i osobnoj asistentici Mariji Pali. Kulturnim ophođenjem, poštovanjem, uvažavanjem jedni drugih, spremnošću na dogovor, samostalnošću i strpljivošću, a u tome zasigurno veliku zaslugu imaju stručnost i posvećenost njihovih teta – svime su nas time Zvjezdice osvojile te s veseljem očekujemo sljedeće druženje.

Pogledajte videozapis susreta sa Zvjezdicama u produkciji Gimnazijskih herca (urednica podcasta prof. Darija Kivač):

Lidija Novosel, prof.

Komentari