U rano nedjeljno jutro 21. kolovoza učenici Geografske grupe Zita Zmaić, Dinko Blažek, Marija Slobođanac, Lana Bazijanec, Simon Sović, Luka Kiš, Janko Suton, Petra Kovačević, Pia Marija Crnković i ja, Neva Seleš, te profesori Maja Maček Treščec, Zvonimir Treščec, Ana-Marija Martan i Kristina Bukvić započeli smo svoje putovanje u grad Ahaus u Njemačkoj. Dio je to projekta „Zdrav ko’ dren“ u okviru Erasmus akreditacije u  kojem će učenici iz Hrvatske i Njemačke posjetiti jedni druge.

Iz Zagreba smo putovali avionom do Njemačke, do Kölna, iz kojega smo raznim brzim vlakovima doputovali do Ahausa gdje su nas nakon dugog putovanja ugostili naši domaćini.

Prvi dan bio je predviđen za upoznavanje škole i učenika te samoga grada: „Srednju školu Anne Frank“ upoznali smo raznim istraživačkim igrama. Poslijepodne smo u vijećnici upoznali gradonačelnicu Ahausa koja nam je poželjela dobrodošlicu. Nakon još malo razgledavanja predivnoga parka i gradskih ulica, svatko je pošao kući sa svojim domaćinom.

Drugi dan u školi smo zajedno pripremali zdrav doručak od namirnica o kojima smo učili na prethodnim satima. Svaka grupa pripremala je drugo jelo: tortilje s piletinom i povrćem, kašu od heljde, jogurt s jagodama i žitaricama itd. Nakon objeda predstavili  smo u PowerPointu svoju Koprivnicu  i Hrvatsku. Poslijepodne smo posjetili Enschede, grad na granici s Nizozemskom udaljen pola sata od Ahausa. Bili smo vrlo uzbuđeni što ćemo posjetiti cijelu državu u tako kratkom vremenu. Hodali smo kroz duge i živahne ulice ukrašene lampionima, zastavicama i biljkama.

Treći dan vidjeli smo otkud dolazi naša hrana: posjetili smo organsku farmu u okolici grada Münstera. Gospođa koja posjeduje farmu pokazala nam je sve životinje i biljke koje uzgaja te nam objasnila kako sve funkcionira. Vrlo je važno znati kako se naše namirnice prerađuju i kako dolaze do naših hladnjaka. Kasnije smo obilazili Münster i posjetili ogroman Botanički vrt Sveučilišta u Münsteru ispunjen predivnim egzotičnim biljkama. Navečer smo se odmarali i družili u parku u Ahausu.

Četvrti dan bio je planiran posjet rezervatu Zwillbrocker Vennu u malenom gradu Winterswijku na granici Njemačke i Nizozemske. Rezervat je vrlo poseban zato što tamo svako ljeto dolaze ptice flamingo. Iako smo vidjeli samo mlade sive ptiče, iskustvo je bilo vrijedno toga. Poslijepodne smo se vratili u centar Winterswijka na ručak. To je malen, ali romantičan gradić pun lijepih kafića i restorana te zanimljivih ljudi. Tu večer svatko je proveo sa svojim domaćinom uz različite aktivnosti: od jahanja konja, pomaganja oko farme do kuglanja.

Peti dan bio je posljednji dan s organiziranim aktivnostima. Jutro smo proveli na javnom bazenu u Ahausu, što je bila prilika da se svi opustimo i osvježimo od vrućine te, naravno, zabavimo. Kasnije smo igrali odbojku s profesorima u dvorištu bazena. Navečer smo svi došli do škole na oproštajnu zabavu koja je bila bolja od očekivanog, svi smo zajedno plesali i pjevali cijelu noć. Bila je to prava zabava i svi smo se odlično proveli.

Šesti dan pozdravili smo se s domaćinima i krenuli u glavni grad Nizozemske – Amsterdam. Tamo je život vrlo ubrzan, no to samo pridonosi privlačnosti tog velikog grada ispunjenog cvijećem, stisnutim i visokim zgradama, biciklima i mostovima. To je potpuno drugačiji život od onoga na koji smo mi navikli. Nakon cijelog dana razgledavanja prekrasnog Amsterdama vratili smo se u Ahaus po kofere i saznali da nam je povratni let otkazan, a idući dolazi tek dan poslije. Imali smo sreće da su nas ljubazne domaćice Maria i Wiebke primile natrag u svoje kuće još jednu noć prije idućeg leta.

Sedmi dan odlučili smo provesti u gradu Kölnu gdje smo prenoćili prije jutarnjeg leta. Poslijepodne smo se smjestili u hotel, a navečer izašli na večeru. U deset navečer imali smo sastanak na kojem smo svi zajedno razgovarali o svojim dojmovima s putovanja.

Osmi dan rano ujutro vlakom smo krenuli do aerodroma gdje smo saznali da nam let kasni dva sata. S obzirom na umor većina nas zaspala je na stolcima u čekaonici. Profesori su nas probudili kada je napokon došlo vrijeme ukrcavanja. Let prema Zagrebu i povratak do Koprivnice brzo su protekli.

Izjave i dojmovi

„Neprocjenjivo je što sam imala ovakvu priliku i što sam vidjela kako je to živjeti kao učenik u Njemačkoj. Zahvalna sam za svako sjećanje koje sam stvorila po putu i sva nova prijateljstva koja sam sklopila. Nikada ih neću zaboraviti.“ Lana Bazijanec

„U Njemačkoj sam se iznimno lijepo proveo. Ne samo da sam vidio mnogo zanimljivih lokaliteta i upoznao puno ljudi koje ću pamtiti dugo vrijeme nego sam iz prve ruke mogao vidjeti osnove njemačke tradicije i općenitog načina života. Lijepo sam se zabavio, puno naučio, morao se priviknuti na gužve i tako izašao iz zone komfora,  prikupio važne lekcije i osamostalio se kao pojedinac. Omiljeni lokalitet bio mi je Amsterdam zbog svoje arhitekture, ambijenta i dragih ljudi.“ Luka Kiš

„Ovo mi je putovanje bilo nezaboravno iskustvo, pamtit ću ga još dugo. Drago mi je što sam upoznao njemačku i nizozemsku kulturu i način života. Domaćini su bili super i vrlo dobro su govorili engleski jezik. Najbolji mi je bio posjet Amsterdamu.“ Dinko Blažek

„Putovanje je nadmašilo moja očekivanja i svi smo naučili brojne stvari. Jako sam sretna što sam sudjelovala u projektu i nadam se da ćemo svi imati priliku ponoviti nešto takvo.“ Petra Kovačević

Svi smo se veoma zbližili i povezali te izgradili nova i jedinstvena prijateljstva.