U okviru Erasmus+ projekta Connect – enjoy mountains & learning outdoors  (CEMLO ) školski tim Gimnazije Fran Galović Koprivnica putovao je na mobilnost u Sloveniju. Kako je bilo čitajte u članku Filipa Baronića.

12.6.
Putovanje je započelo u nedjelju u 17:30 te smo se lakih srca oprostili od roditelja i prijatelja te krenuli prema predivnoj Sloveniji. Nakon dva i pol sata putovanja, stigli smo u grad Velenje, nekad poznat kao Titovo Velenje. Grad ima vrlo sličnu administrativnu funkciju kao i Koprivnica, nešto je manji i moram priznat razvijeniji, ponajviše poznat po “Lokalcu”, lokalnoj prijevoznoj kompaniji koja besplatno vozi ljude po Velenju cijeli dan. Uglavnom, nakon dolaska u 8 sati navečer, odlučili smo istražiti Velenje laganom šetnjom. Vrijedno je i napomenuti da smo bili smješteni u Mladinskom hotelu (hostelu) gdje smo imali puno prostora za druženje s ostalim timovima iz Turske, Litve, Italije i Slovenije.

13.6.
Nakon doručka odlazimo do Školskog centra Velenje. Školski timovi održali su prezentacije o zadanim temama te su se učenici međusobno upoznali. Učenici su podijeljeni u timove te je najavljen  „lov na blago“. Svaki tim sastojao se članova iz svih država, a svaki pojedinačni jezik bio je ključ u rješavanju zagonetaka koje su nas dočekale na određenim lokacijama u Velenju. Imali smo slovenskog vođu koji je dobivao tragove gdje smo morali ići te bi dolaskom na tu lokaciju dobili bi još tragova, koje bi nas vodile po cijelom Velenju. Nakon uspješno odrađenog posla otišli smo na Škalsko jezero, gdje smo proveli ostatak poslijepodneva sa ostalim učenicima te bilo je vrlo zabavno.
ZANIMLJIVOST: Samo jezero je nastalo nakon što je ispod tla godinama iskapan ugljen pa je tlo potonulo za nekih tridesetak metara!
Nakon večere, vratili se u hotel kako bi svjedočili povijesnom trenutku. Hrvatska nogometna reprezentacija pobijedila je Francusku 1:0,  u prvenstvu „Lige nacija“. To je bio prvi puta u povijesti da je Hrvatska pobijedila Francusku u nogometu!

14.6.
Ujutro nas je dočekalo lagano, osvježavajuće vrijeme te nas je autobus odveo do Logarske doline, predivnog prostora za planinarenje. Na putu koji je trajao oko sat vremena, stali smo u malenom naselju Solčava,  gdje smo posjetili minijaturni muzej o povijesti Slovenskih planina te nakon toga, konačno stigli do te famozne doline. Planinarenje nije bilo teško, lagana uzbrdica koja nas je vodila uglavnom kroz šumu te smo nakon sat i pola hoda stigli do prekrasnog vodopada Rinka, visokog devedeset metara. Podno vodopada smo se osvježili te napravili vrhunske fotografije, a onda krenuli natrag prema Velenju. Ponovno suočeni sa slobodnim poslijepodnevom, dogovorili smo odbojku u „Sončnom parku“.
Lokalcem smo stigli do parka te uživali u odbojci. Odigrali smo prijateljsku utakmicu Hrvatska – Slovenija koja je završila 1:1 , a zatim smo se izmiješali i nastavili igrati do večere.

15.6.
Prijepodne je bilo rezervirano za on-line aktivnosti. Nakon toga nas je Lokalac odveo do rudnika ugljena koji, iako aktivan, djeluje i kao muzej. U njemu smo iskusili kako je bilo rudarima u 19. i 20. stoljeću što podrazumijeva i rudarski gablec. Rudari su radili od 1 2-16 sati na dan!!! Nakon rudnika krenuli smo prema planini Golte. Ovoga puta, planinarenje je bilo malo ekstremnije, staza je bila strmija, kao što na skijalištu to obično i mora biti. Put po Goltama okončali smo večerom u lokalnoj kolibi, gdje smo posluženi planinarskim gulašom i finim kolačima od borovnice. Vraćajući se u Velenje osmislili smo iznenađenje za naše nove prijatelje. Dogovorili smo da će naš Damjan Domanovac pripremiti svoje domaće palačinke, za sve učenike. Kao što je i očekivano, palačinke su bile odlične, pogotovo sa bijelom Lino Ladom. Pošto su slovenski učenici donijeli gitaru, zajedno smo pjevali popularne engleske i hrvatske pjesme, igrali smo društvene igre, razgovarali  i ponajviše uživali u Damjanovim palačinkama. Nažalost, okupljanje je završilo nešto prije ponoći, kada smo svi izmoreni pošli na spavanje.

16.6.
Rano ujutro krećemo prema svjetski poznatoj Postojnskoj jami.  Jama je bila super, uživali smo u prohladnom zraku prisutnom u jami, a osobno sam bio oduševljen njenim ljepotama. Na tisuće stalaktita, stalagmita, stupova, zavjesa, špageta i ostalih speleoloških oblika … Zanimljivo je da smo razgledavanje obavili vozeći se u vlakiću te hodajući. Pozdravili smo i svjetski endem, čovječju ribicu. Nakon izlaska na svijetlo dana, krenuli smo prema glavnom gradu Slovenije, Ljubljani. Nakon kratkog razgleda i slobodnog vremena, vratili smo se na zasluženi odmor u Velenje.

17.6.
I došao je Dan D, dan odlaska kući. Nakon doručka, uputili smo se prema Školskom Centru Velenje gdje se održala završna ceremonija. Na toj ceremoniji ugodno su nas iznenadili Slovenski učenici zato što su održali mini – koncert. Odlično su izveli svaku pjesmu koju su pripremili, sa posebnim pohvalama učenici Manci Trebižan, njihovoj pjevačici te sviraču bubnjeva Oskaru, koji su nas oduševili. Tijekom nastupa došlo je do masovnog plesa i naravno poziva bendu da odsvira još jednu pjesmu izvan protokola. Nakon plesa odigrali smo Kahoot kviz, o svim aktivnostima koje smo prošli proteklih dana. Poslije ceremonije održao se ručak gdje smo se, i veseli i tužni,  pozdravili sa svima. Nadamo se da to nije zadnji puta da se vidimo.  I tako se oko 14.00 sati pozdravili i s ljepotama Slovenije te teških srca, krenuli kući.

Kako nam je bilo možete vidjeti i u kratkom videu:

Ovu su ekspediciju činili učenici Josipa Harambaša, Pia Marija Crnković, Iva Betelehem, Dinko Blažek, Luka Kiš, Damjan Domanovac, Filip Baronić, nastavnici Danijel Kolarić i Zoran Pintarić te vrijedni vozač Vinko Perošić. Nadamo se kakvoj novoj avanturi na jesen!!!