Pišu: Erin Begović (2. b) i Paula Punek (2. e)

U Gimnaziji „Fran Galović“ održano je 5. ožujka još jedno predavanje u sklopu Medijske gradionice GFG-a. Projekt je to koji se ostvaruje ove nastavne godine uz sufinanciranje Agencije za elektroničke medije i Podravke d. d. Prikupljanje medijske mudrosti nastavljeno je razgovorom o medijima s obzirom na njihovu persuazivnu ili uvjeravateljsku ulogu.

Podravkine marketinške stručnjakinje (i bivše gimnazijalke!) Sanja Garaj Miloš i Sanja Kelek pokazale su kako se definiraju svi parametri marketinške strategije za konkretan proizvod i kakva je uloga medija u njegovu dolasku do potrošača. Sve su objasnile na primjeru Vegete natur, nove generacije dodataka jelima.

Naše su nam gošće na početku objasnile što je marketinški miks i zašto je on ključan za dobar marketing. Sastoji se od četiriju osnovnih elemenata poznatih kao 4 P: product (proizvod), price (cijena), promotion (reklama) i place (mjesto). Jedan od najvažnijih P-ova, istaknule su, jest prodajno mjesto jer potrošač ondje odlučuje hoće li kupiti određeni proizvod.

Predavačice su istaknule kako iza svake reklame stoji niz čvrstih temelja kako bi medijska poruka došla do ciljanog potrošača. Planiranje svakoga projekta prvo podrazumijeva određivanje kome je proizvod namijenjen. Pritom se postavljaju pitanja o potrošačima koja se tiču njihovih navika, životnih stilova, stavova, pa čak i što je to što ih zabrinjava, što je to što oni točno žele te kome se obraćaju za savjete i preporuku. Postavljaju se hipoteze, a do zaključaka se dolazi na temelju istraživanja iz više izvora i praćenjem megatrendova.

Danas potrošači želi nešto autentično kako bi osjećali da je stvoreno upravo za njih te žele da je proizvod što prirodniji, odnosno da nema umjetne dodatke.

Još je jedan vrlo bitan faktor u marketingu konkurencija. Naime, i konkurencija slijedi trendove, no pravo je marketinško umijeće ispričati priču o prirodnosti koja će biti originalna i uvjerljiva, tj. originalnija i uvjerljivija od priče koju nudi konkurencije. Za vanjski dizajn Vegete natur odabrane su prirodne pastelne mat boje i papir jer pobuđuju asocijacije na zdravlje.

Na ključno pitanje Kome je namijenjen proizvod? odgovor se dobiva pomoću dvaju modela. Prvi je demografija, odnosno istraživanje čime se bave ljudi na nekom području određene dobne skupine. Drugi model istražuje na koji se način ljudi ponašaju.

Za Vegetu natur primarna su ciljna skupina žene (ali i muškarci) iznad 25 godina, a sekundarna žene u dobi od 35 do 50 godina (obično majke). U prvoj skupini ljudi su koji se manje koriste dodatcima jelima i vole monozačine – začini poput kurkume i đumbira postaju sve moderniji. U drugoj su skupini majke jer kad postanu majke, žene počinju propitkivati svoj odabir začina i hranu općenito jer postaju odgovorne za svoju djecu. I jednoj i drugoj skupini pokušava se pokazati da je Vegeta natur potpuno prirodna te da ima sastojke s kojima su svi već upoznati i ništa skriveno.

I na kraju – kako te vrijednosti komunicirati baš toj ciljanoj publici i pritom doprijeti do potrošača u buci marketinških poruka? To su nam naše gošće pojasnile na primjeru reklame u kojoj su uvedene životinje povezane s određenim sastojcima, što donosi dozu humora i tako zainteresira i potiče potrošača da sasluša priču o prirodnosti u cijelosti. Također, pojasnile su nam kako “industrijski” miris koji ljudi osjete prilikom otvaranja Vegete donosi ljupčac, biljka koja miriše kao vegeta, a žuta je boja prisutna zbog kurkume. Osim ljupčca i kurkume kao glavni je sastojak u reklami istaknuta morska sol, i to ona s otoka Paga.

Integrirana marketinška komunikacija za Vegetu natur obuhvatila je – tzv. 360 stupnjeva – i televizijske reklame, kulinarska natjecanja, radio i tisak, ali i internet, društvene mreže te influencere.

Izlaganje je zaključila gospođa Garaj Miloš rekavši kako je medijski prostor zagušen, kako je sve teže napraviti novi proizvod i doći do potrošača. Također, reklama nije samo reklama, ona je puno rada i truda profesionalaca. Na kraju je naglasila kako one rade najbolji posao na svijetu te da je marketing uistinu kreativan, izazovan i sjajan posao. Stvorite proizvod i pratite njegov rast i put do potrošača te njihovo zadovoljstvo – osjećate se ponosno i jako dobro jer ste pridonijeli i tvrtki i zemlji u kojoj živite, istaknula je naša gošća.

Gimnazijalci koji su pratili predavanje dobili su i zadatak, a oni koji budu najuspješniji, provest će jedan dan u Marketingu i Razvoju Podravke d. d. Riječ je o SWOT analizi medijske kampanje Vegete natur. Gimnazijalci, okupite se u timove, promislite i raspravljajte o zadatku! Svoje radove predajte profesorima u projektu Medijska gradonica GFG-a ili šaljite na adrese naših gošći sanja.garajmilos@podravka.hr i sanja.kelek@podravka.hr do 15. ožujka!

FOTO: FRANzine i Podravka

Komentari