Piše: Marina Njerš, prof.

Iza riječi MERIA skriva se puni naziv Erasmus+ projekta Mathematics Education – Relevant, Interesting and Applicable koji provode Prirodoslovno-matematički fakultet, Fakultet elektrotehnike i računarstva, Fakultet organizacije i informatike Sveučilišta u Zagrebu, Hrvatsko matematičko društvo, XV. gimnazija iz Zagreba, Sveučilište u Kopenhagenu, Gimnazija Vordingborg, Društvo nastavnika matematike iz Danske, Sveučilište Utrecht iz Nizozemske, Sveučilište u Ljubljani i Nacionalni edukacijski institut iz Slovenije.

Projekt je počeo 1. rujna 2016., a završava 31. kolovoza 2019. Aktivnosti projekta MERIA usmjerene su prema učenicima koji imaju poteškoće s učenjem matematike, a za krajnji cilj imaju poboljšanje njihovih znanja i stavova prema matematici. Aktivnosti su utemeljene na znanstvenim istraživanjima koja utvrđuju da učenici većinom ne mogu steći osnovne vještine ako nisu aktivno uključeni u situacije u kojima su te vještine potrebne i koje se od učenika doživljavaju kao smislene. Projekt MERIA fokusira se na razvoj viših kognitivnih sposobnosti učenika u srednjoj školi te na nastavne metode zasnovane na problemskoj nastavi. Te je ciljeve predviđeno ostvariti osmišljavanjem inovativnih materijala za učenje i poučavanje matematike uz pružanje odgovarajuće potpore nastavnicima za razvoj njihovih profesionalnih kompetencija. Time se nastavnicima pruža podrška u stvaranju istraživački usmjerenih situacija u razredu. Tijekom projekta članovi projektnog tima izradili su Vodič za istraživački usmjerenu nastavu i scenarije učenja za nastavne sate matematike. Kako bi se osigurali kvalitetni materijali, projektni tim osmislio je testiranje izrađenih materijala u školama. Gimnazija „Fran Galović“ Koprivnica jedna je od škola u kojima će profesorice Marina Furkes, Bojana Habek i Marina Njerš održati nastavne sate prema scenarijima učenja iz projekta MERIA. One su tijekom zimskih praznika sudjelovale na radionicama koje su održane u XV. gimnaziji u Zagrebu. Zajedno s još četrdesetak nastavnika iz cijele Hrvatske učile su o istraživački usmjerenoj nastavi te se u radionicama susretale sa scenarijima učenja i nestrukturiranim realističnim zadacima.

Više o projektu i projektnim aktivnostima možete pročitati na službenim stranicama projekta http://www.meria-project.eu/.  


Sudionici radionica u XV. gimnaziji: Imamo rješenje za one kojima je matematika bauk

Komentari