Kemičar čvrstih stavova – upoznajte NAJučenika drugih razreda

Luka List učenik je drugog razreda i drugi je put izabran za učenika generacije. Nećemo nizati Lukine uspjehe na županijskim i državnim natjecanjima, istaknut ćemo samo svježe drugo mjesto na državnom iz kemije i potaknuti vas na guglanje ovog momka jer se zasigurno nećete razočarati. Da ne duljimo, učenik vrijedan naše pune pozornosti!

Možeš li se predstaviti u nekoliko rečenica?

Učenik 2. d razreda GFG-a. Nevoljko učim, no rad na kemiji smatram radom na sebi. Izbirljiv sam, uporan (nekad postajem naporan), ako nešto ne namjeravam dovršiti, i ne započinjem. Čovjek sam paradoks.

Već si drugu godinu izabran za učenika generacije. Kakav je to osjećaj i utječe li to na tebe?

Pa… To je, naravno, velika čast i jako mi je drago što me prijatelji iz generacije i profesori podržavaju. No mislim da ima učenika kojima bi ta titula mnogo više značila. Meni više znače, kak’ bi se reklo, konkretna priznanja.

Osim, naravno, kemije, koja te znanstvena i neznanstvena područja zanimaju?

Interesiraju me ponajviše fizika i biologija, a sljedeće godine možda okušam sreću i u astronomiji, čiji su me problemi zapravo prvi zainteresirali i fascinirali. Također, jako mi je interesantna psihologija, a volim i čuti ili napisati ponešto na engleskom jeziku.

Čime se baviš u slobodno vrijeme?

Bicikliram, gledam filmove, nastojim ponešto i pročitati, putujem radi znanja (usput i posjetim prijatelje kemičare/fizičare), družim se… Naravno, učim, ali ne volim štrebanje. Pogotovo ne volim napamet učiti nešto što se može učiti logički. Nisam neki veliki radnik kad imam monoton i pasivan zadatak.

Koji fakultet planiraš upisati, odnosno što bi volio raditi u budućnosti?

Ideja mi je upisati Farmaciju u Zagrebu, no netko mi je ubacio bubu u uho oko studiranja vani… Ali svakako ću upisati neko kemijsko područje. Na pripremama za IchO (https://50icho.eu/) dobio sam širu sliku koliko je kemija zapravo široko područje pa ću morati dulje razmisliti kojim ću se potpodručjem baviti.

Sudjelovao si i bio nagrađen na mnogim natjecanjima, možeš li izdvojiti neko koje te se najviše dojmilo i zašto?

Najdraže mi je bilo ovogodišnje državno Natjecanje iz kemije jer se skupila stara ekipa, čak je i nekoliko (inače) fizičara prošlo pa smo i to proslavili. Crikvenica je bila predivna, miris mora nas je opijao dok smo šetali sunčanim uličicama od škole do ugodnog hotela. Kava ima bolji okus ako se pije u fancy kafiću na rivi. Pjevalo se do kasno u noć, ali smo ipak puni energije uspjeli napisati test pa ponovno proslaviti i to dostignuće. A i rezultat je pridonio dojmu. 😀

Kako si zadovoljan GFG-om? Bi li što promijenio?

GFG je savršen ako želite biti podjednako dobri u svim područjima. Ili biti sportaš. Ali kako se ni jedno ne odnosi na mene, snalazim se. Profesori su uglavnom tolerantni, no rijetki profesori razlikuju učenike koji žele pohvatati samo najbitnije od onih koji žele znati više. Smatram da se ovdje može postići kompromis kako bi učenici koji su bolji u određenim područjima (pogotovo natjecatelji) mogli disati i dobiti dodatne vještine koje smatraju da su bitne. STEM predmetima treba obnoviti radne materijale u svrhu popularizacije. Npr. učenici će zasigurno imati više volje učiti kemiju ako VIDE. Pogotovo ako to nešto svijetli. Ili eksplodira. O školskoj kantini bi se također dalo govoriti.

Najdraži film?

What happened to Monday.

Najdraža knjiga?

Udžbenik iz povijesti, lol. Much good.

Kakvu vrstu glazbe slušaš?

Slušam većinom stranu glazbu: pop, rap, electronic… Npr. Alan Walker, Avicii ( :'( ), Imagine Dragons, OneRepublic, Macklemore & Ryan Lewis.

Što najviše voliš?

Kad vidim starog prijatelja nakon puno vremena. Kad višesatni rad urodi plodom. Palačinke. Kad mačka ne skoči na stol.

Što nikako ne podnosiš?

Netoleranciju, neambicioznost, inertnost te pridavanje pažnje nebitnim stvarima.

Što bi poručio ostalim učenicima?

Učenici, ne bum vam nikaj mudroval puno. Budite svoji i ne dajte se. Ne morate biti savršeni! Ponovil bum kaj sam rekel i prošle godine… Trudite se biti što bolji u nekoj disciplini, otkrijte i razvijajte svoj talent te se tako istaknite među prosječnima. Zaključio bih to rečenicom: Shoot for the moon. Even if you miss, you’ll land among the stars. (Norman V. Peale)

Razgovor vodio: Bartol Kekez, 3 .a