Predstavljamo Martu Kunštić, NAJučenicu prvih razreda

FRANzine predstavlja učenike generacije u školskoj godini 2017./2018. Marta Kunštić iza sebe ima uspješne nastupe na županijskim natjecanjima iz fizike (1. mjesto), astronomije (1. mjesto) i geografije (4. mjesto), a čekaju je državno Natjecanje iz astronomije i međunarodno iz engleskoga jezika (HIPP). Bila je i dio gimnazijskog tima na državnoj Smotri simuliranih suđenja. Profesor Kolarić, njezin razrednik, ističe kako je Marta marljiva, odgovorna i uzorna ponašanja, a mi dodajemo kako ta djevojka osvaja jednostavnošću i skromnošću. 🙂

Razgovor vodila: Ema Vorkapić, 3. c

Što ti znači to što si odabrana za najbolju učenicu prvih razreda Gimnazije „Fran Galović“?

Trenutno mi znači puno jer znam koliko je konkurencija dobra samo u mom razredu, a kamoli u generaciji. Neke od svojih prijatelja stavila bih ispred sebe jer sam ja poprilično lijena osoba koja više igra na snalaženje nego na puno truda. Tako sam uspjela više nekom srećom i zaključivanjem nego učenjem.

Reci nam nešto o svom putu do uspjeha.

Iskreno, s jedne strane mislim da ima dosta sreće u svemu jer neke se stvari jednostavno moraju poklopiti. Na natjecanjima moraju biti pitanja koja znam jer uvijek se može dogoditi da – koliko god se netko sprema – da se nije dobro spremio. Koliko god treba truda, isto tako treba imati i sreće.

Koje te područje znanosti posebno zanima i razmišljaš li već sada o fakultetu koji bi željela upisati?

Najviše me zanimaju prirodne znanosti i tehnologija. Već sada od prvog razreda razmišljam o tome da se posvetim fizici. U srednjoj školi puno se bolje obrađuje gradivo nego u osnovnoj. Odnedavno me fizika sve više zanima pa sam tako i krenula na natjecanje iz astronomije jer je to blisko povezano.

Čime se baviš u slobodno vrijeme?

Volim igrati igrice i mislim da ljudi koje zanima tehnologija i prirodne znanosti imaju dosta slične interese. Jako volim životinje, imam dva psa. Većinu slobodnog vremena provedem za kompjutorom ili s prijateljima.

Spomenula si da si lijena (u što je teško povjerovati). Kada započneš neki zadatak, završiš li ga odmah ili ostaviš za usput?

Ovisi o kojem je predmetu riječ. Kad me nešto zanima, onda nisam lijena. Ne da mi se raditi one stvari za koje nemam potrebu znati više. Za zadatke nisam toliko lijena koliko za učenje nečega napamet. Kada rješavam zadatak i ne znam ga završiti, onda nisam zadovoljna.

Smatraš li se kampanjcem?

Priznajem da jesam kampanjac. Prvih nekoliko tjedana bilo je sve opušteno, ništa nije puno trebalo raditi i onda se nakupilo i sad sve moram kampanjski odraditi jer jednostavno ne stignem započeti s redovitim učenjem. Možda se iduće godine pokušam natjerati da od početka počnem redovito učiti.

Što bi predložila da se u gimnaziji popravi, promijeni?

Žao mi je što matematička gimnazija nema izborne predmete jer su nam već izabrani. Žao mi je da ne mogu iskusiti neke stvari koje mogu oni učenici koji idu u opću gimnaziju. Također, bilo bi bolje da u prirodnim predmetima učimo kroz praksu. Nekad se to primjenjuje, a nekad ne i željela bih da se što prije modernizira sustav obrazovanja.

Koju glazbu slušaš?

Slušam sve što mi se svidi, ali najviše alternativni pop rock.

Omiljena knjiga?

Ima više knjiga koje mi se sviđaju. Više ih čitam na engleskom nego na hrvatskom jer mislim da je djela bolje čitati na izvornom jeziku nego prevedena jer se tada najbolje vidi što je točno autor želio reći. Sviđaju mi se djela Johna Greena.

Koji je tvoj životni moto?

Općenito moj životni moto je da ako nešto nekog drugog veseli, a ne utječe na mene, da se ne miješam. To mi je najvažnija stvar, da drugima ne smetam.

Što bi poručila ostalim učenicima?

Svatko u nečemu zaslužuje biti NAJučenik jer ne može se točno odrediti tko je najbolji. Iduće godine netko će drugi biti najbolji zbog nekih uspjeha. Sigurna sam da bi svi uz malo truda i sreće mogli postati najbolji u generaciji, jedino se ne bi stigli svi izredati.

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!