Dani medijske pismenosti traju od 19. do 21. travnja i zamišljeni su kao sveobuhvatna akcija kojom se naglasak stavlja na temeljnu vještinu za preživljavanje u digitalnom dobu – medijsko-informacijsku pismenost. Diljem Hrvatske, od vrtića do srednjih škola, nastavnici uvode teme s područja medijske pismenosti, i to oslanjajući se na kvalitetne materijale koje su im pripremili organizatori: Agencija za elektroničke medije i Ured UNICEF-a za Hrvatsku. I naša se škola uključila u projekt tako što će nastavnice Hrvatskoga jezika održati sat na temu Kako prepoznati dezinformacije i lažne vijesti.

Gimnazijalci su sudjelovali i u radionici Lovci na lažne vijesti koja se odvijala u našem susjedstvu, na Sveučilištu Sjever. Evo njihovih kratkih osvrta.

Lovci na lažne vijesti

U četvrtak, 19. travnja, imala sam priliku sudjelovati u radionici Lovci na lažne vijesti na Sveučilištu Sjever povodom Dana medijske pismenosti. Voditeljica aktivnosti bila je doc. dr. sc. Lidija Dujić, a izvodili su je studenti druge godine Novinarstva.

Radionica je započela u 16.30 i trajala nešto više od sat i pol. Mislim da su ovakvi sadržaji vrlo korisni jer se iz njih može puno naučiti o načinu i brzini širenja vijesti te o dobrim i lošim stranama suvremene komunikacije. Većina stanovnika Republike Hrvatske nije medijski pismena tako da su ovakva predavanja korisna svima, a ne samo studentima i srednjoškolcima. Hrvati svoju medijsku pismenost ocjenjuju solidnom trojkom, ali ta bi se ocjena vjerojatno trebala spustiti. Što se tiče samog predavanja, svidio mi se način na koji su profesorica Lidija Dujić i studenti prezentirali svoj rad. Pokazali su nam mnogo naslovnica raznih internetskih portala, novina i časopisa. Nasmijali su nas i mislim da ćemo zbog dobre atmosfere zapamtiti više informacija koje nam svakodnevno mogu zatrebati. Također, dobro je što su spomenuli neke zgode iz svog života, a vezane su za širenje vijesti u medijima. Zahvaljujući odslušanom, postala sam „medijski pismenija“.

Petra Fičko, 1. e

 

U 19. travnja 2018. bila sam na radionici na temu lažnih vijesti u Sveučilištu Sjever u Koprivnici. Radionica je bila zanimljiva, zabavna i poučna. Svidio mi se sam pristup predavača temi koju su imali, bili su opušteni i zaista su temu pomno istražili. Također mi se svidjelo to što su birali teme nama bliske i zanimljive i neke stvarno smiješne lažne vijesti zbog čega mi je bilo začuđujuće da ljudi zapravo čitaju tako nešto. Naučili smo da nije sve uvijek kako se čini i da uvijek postoje “dvije strane medalje“. Vidjeli smo što je sve bilo potrebno napraviti za video svinje koja spašava kozu (!) i zaista je bizarno što će sve ljudi učiniti kako bi došli do neke “vijesti”, u ovom slučaju lažne, samo kako bi zaradili. Sadržaj je svakako bio vrijedan moga vremena jer je zaista bilo zanimljivo, poučno i smiješno, što je dobitna kombinacija za privlačenje učeničke pozornosti.

Svidio mi se  i Kahoot! kviz jer je time u nama malo pobuđen i natjecateljski duh i želja da odgovorimo na što više pitanja točno (pored grupe studenata koji su bili s nama, gimnazijalci su zauzeli prva tri mjesta). Nakon radionice ne smatram da sam baš bitno „medijski mudrija“ jer sam i otprije imala kritički stav prema stvarima na internetu i znala da nisu sve informacije koje se ondje nađu pouzdane, no mnogima je sigurno pomoglo u budućem uočavanju lažnih vijesti. Naučili smo da većina navodno pouzdanih portala kad-tad posustane i objavi neku lažnu vjest pa da se zato informacije trebaju provjeriti iz više izvora. Ukratko, kako je student koji je izlagao rekao, “trebamo biti pametni na internetu“, što znači da se ne treba slijepo vjerovati svemu što pročitamo, pogotovo ako nema autora ili je sam sadržaj besmislen. Bilo je to svakako jedno lijepo novo iskustvo i nadam se da će se i dalje provoditi takve radionice.

Ivana Kolarić, 1. e

NASLOVNA FOTOGRAFIJA

Komentari