Kako nastaje dobra reportaža

Na nastavi fakultativnog predmeta Medijska kultura 17. siječnja posjetila nas je koprivnička novinarka Ivana Habijan i održala nam predavanje o reportaži popraćeno nizom primjera.

Što je uopće reportaža? Reportaža (franc. reportage) složena je novinarska vrsta koja se od ostalih oblika obavještavanja javnosti razlikuje subjektivnošću, tj. iznošenjem stava. Reportaža je jedna od najzahtjevnijih novinarskih vrsta. Ona događaj ili pojavu donosi pričajući priču. Zahtijeva vrlo temeljite pripreme, budno sudjelovanje u događaju i zapažanje svih detalja. Pravog reportera odlikuje iznimna spretnost u umijeću prenošenja događaja ili pojave u obliku dinamične priče. S reportažom se najčešće susrećemo na radiju ili televiziji bilo da je ona izravan prijenos događanja ili pripremljena i postupno oblikovana u studiju. Naša gošća za primjer je uzela nekoliko reportaža iz informativne emisije Provjereno i objasnila nam što sve treba sadržavati kvalitetna reportaža te koliko je to zapravo zahtjevan posao. Novinari Provjerenog primjer su pravog istraživačkog novinarstva jer temeljito osvijetle svaki problem i brinu se o kvaliteti sadržaja koji predstavljaju gledateljima.

Primjeri koje je naša gošća odabrala kako bi nam što bolje objasnila bit reportaže bili su vrlo poučni i iznenađujuće zabavni! A ako vas zanima kako NE pisati članke i reportaže, toplo preporučujem gledanje web-serijala Sharticles. U njemu se prikazuju nevjerojatno loše napisani članci iz kojih također možemo naučiti što ne bismo trebali nazivati „viješću“ odnosno novinarstvom.

Lovro Herbai, 4. b

Novinarka Ivana Habijan družila se s gimnazijskim novinarima i prošle godine. Zamolili smo ju za kratak komentar tih susreta.

Lijepo mi je surađivati s mladim novinarima i drago mi je da mogu svoje znanje i entuzijazam prenijeti na mlade nade novinarstva. Sviđa mi se kako funkcionira FRANzine – članici su kvalitetni, a teme o kojima pišete vrlo su zanimljive. Svaki je  učenik poseban i posjeduje neke sposobnosti, znanja i vještine po kojima se ističe. Preporučujem da to iskoristite i pišete više o svojim kolegama, ljudi to vole čitati. Također, smatram da bi svaki srednjoškolac trebao imati barem minimalno znanje o svijetu medija i novinarstva. Mislim da bi svatko trebao biti upoznat s razlikom između prave vijesti i žutog tiska. I svakako, kada naiđete na neku nepotvrđenu informaciju – istražite sami! Ne uzimajte ponuđenu informaciju zdravo za gotovo.

Patricia Rašan, 4. a

FOTO: Ema Vorkapić, 3. c