Profesorica Trnski s nagrađenim učenicama i županom D. Korenom

Volite povijest, ali okrenite se budućnosti!

Za iznimna postignuća u radu te doprinos promociji Gimnazije „Fran Galović“ ove je godine nagradu dobila profesorica povijesti Gordana Trnski. Iza nje su brojni projekti, državna natjecanja, mentorstvo učenicima pri stvaranju zanimljivih istraživačkih radova, uspješno vođenje Županijskoga stručnog vijeća te godine predanog nastavničkog rada

Kako ste primili vijest o izboru za profesora godine?

U svakom slučaju mi imponira. Prvo, to je bilo jako veliko iznenađenje. Proglašena sam profesorom godine na prijedlog svog 1. a razreda i kolega profesora. Nisam očekivala, ali mi je stvarno drago da je netko prepoznao moj stručni i pedagoški rad.

Koliko godina već radite u našoj školi?

U Gimnaziji kao profesor radim od njezina osnutka, a ukupno u srednjoj školi radim 26 godina.

Što biste poručili učenicima i kolegama nakon toliko godina iskustva i rada? Što mislite o svom zanimanju i je li to ono što vas ispunjava?

Mene još uvijek, moram priznati, ispunjava moje zanimanje. Zadovoljstvo mi je raditi u školi, to sam željela oduvijek, a to i sad radim iako novo vrijeme donosi nove izazove. Pred nas se postavljaju mnogobrojni zahtjevi koje je nekad lakše, a nekad teže ispuniti. Isto tako, dolaze nove generacije sa svojim zahtjevima, ali u svemu tome  pokušavam pronaći neki balans kako bih zadovoljila pedagoške i stručne zahtjeve, ali i očekivanja učenika.

Svake godine vaši se učenici plasiraju na županijska i državna natjecanja. Izniman uspjeh ostvarujete na području istraživačkoga rada. Kakva su Vam iskustva s natjecanjima i mislite li da je to pravi način da se popularizira povijest?

Povijest je jedno od, uz matematiku, najstarijih natjecanja. Mislim da su u početku bile povijest, geografija i matematika. Nijedno državno natjecanje nije održano bez naših učenika i profesora. Ja sam se više usmjerila na istraživačke radove te su se ove godine u toj kategoriji na državno natjecanje plasirale Emilija Pavlek i Dora Mršić, a učenica Lana Varga u kategoriji znanja.

Zašto baš istraživački radovi?

Zbog toga što upravo na taj način populariziramo povijest, a na neki način i prošlost našeg kraja jer je uvjet za istraživački rad upravo tema iz prošlosti našeg kraja. Učenici su svake godine iznimno zainteresirani za istraživačke radove, pri čemu ih, nažalost, katkad moram i odbijati. Nekako im je lakše baviti se time nego se pripremati za državno natjecanje iz znanja, što je na povijesti čista faktografija, dok na istraživačkim radovima učenici stječu znanja iz povijesti, ali trebaju stjecati i znanja iz načina prezentiranja, predstavljanja javnosti te vježbati svoje govorničke vještine. Istraživački radovi obuhvaćaju više područja na kojima učenici mogu pokazati svoja znanja i sposobnosti.

Što biste poručili učenicima?

Poruka učenicima je, kao što sam rekla i maturantima na odlasku, da vole povijest, ali da se okrenu budućnosti. Bez povijesti nema budućnosti, ali neka se ne opterećuju nekim stvarima iz prošlosti. Nek’ budu ponosni na našu prošlost, poštuju prošlost drugih naroda, ali neka se prvenstveno okrenu budućnosti!

image-f475b3e6a5556d598dc9c8d4b5e6f1b0bf35b5b2b0f2bf48b66e6ffac5e11f35-v
Na kraju nastavne godine

Razgovor vodila: Tatjana Matić, 3. d

 

Komentari