Foto: Ivan Sršić

Piše: Nikolina Mesić, 4. c

Danas je u našoj školi na inicijativu profesora Miodraga Maričića održano predavanje za profesore „Daroviti učenici – kako ih razumjeti, prepoznati i raditi s njima“. Predavanje je održala psihologinja Jelena Radić, profesorica u Osnovnoj školi dr. Ante Starčevića u Zagrebu. Gošća je govorila o radu s darovitom djecom, kako ih otkriti i na koji način im pomoći da se dalje razvijaju. Spomenula je kako je vrlo važno brinuti se o iznadprosječno inteligentnim osobama, bez kojih danas ne bi postojala moderna tehnologija, izumi, velika otkrića i još mnogo toga. Ne postoji točna definicija darovitosti, to je pojam koji je teško istraživati i ona nije uvijek izražena u postignućima neke osobe.

Darovita djeca razvijaju se brže od ostale djece i u njima postoji velika želja za stjecanjem novih znanja. Većina darovite djece ne postiže onakav uspjeh u školi kakav se od njih očekuje. Najveći broj njih darovit je za samo jedno usko područje. Darovitost je više od IQ-a i potrebno je nagrađivati njihov trud. Treba ih poticati na kreativnost i stvaranje radnih navika. Ako je darovitost pravilno usmjerena, ona pridonosi dobrobiti društva, a ako se ne razvija, može doći do njezina „propadanja“. Razumijevanje je ključ rada s darovitima.

Današnje društvo počelo je uviđati važnost darovitih pojedinaca, ali se u njih ulaže vrlo malo.

Predavanje je zaključeno rečenicom: „Darovitima je jako teško biti darovitima.“

Komentari