U tjednu od 16. do 22. listopada 2022. godine, učenici naše škole Ivana Bosman (2.a), Marija Sakač (2.e), Dominik Zeko (3.b), Ana Međimorec (3.b), Noah Betlehem (4.b) i Laura Čengija (4.f) uz pratnju profesorice Sanje Suton i profesora Zvonimira Treščeca, proveli su tjedan na mobilnosti u njemačkom Ahausu u sklopu projekta No plan(et) B. U tom tjednu učenici su razgovarali o fosilnim gorivima i njihovim štetnostima, kuhali, posjećivali različita mjesta i najvažnije, družili se s učenicima partnerskih škola iz Njemačke, Grčke, Portugala i Madeire.

16.10.2022. Nedjelja
U nedjelju smo se okupili na parkiralištu škole u 9:00 sati te smo krenuli put Zračne luke Zagreb. Let smo imali u 12:40 sati, a u Köln smo sletjeli u 14:20 sati. Neko vrijeme smo proveli na aerodromu u potrazi za našim taksistom koji nas je odveo u Ahaus. Ispred hotela su nas dočekale naše nove obitelji i krenuli smo s njima kući.

17.10.2022. Ponedjeljak
U ponedjeljak ujutro svi sudionici projekta (Nijemci, Grci, Portugalci, Madeirci i mi)  su se okupili u školi. Tamo nas je pozdravila ravnateljica, naši domaćini su nas proveli po školi, te smo u tom obilasku škole upoznali Haruna, malog dječaka iz Bosne i Hercegovine. Nakon obilaska svatko od nas je morao prisustvovati sa svojim domaćinom na jednom satu. Dio nas je bio na glazbenom, a dio na likovnom. Nakon škole vratili smo se svojim novim domovima. Popodne smo imali prijem kod gradonačelnice koja nas je pozdravila i odgovorila na sva pitanja koja smo imali o Ahausu. Kasnije smo svi zajedno s našim domaćinima otišli u kratki obilazak Ahausa i nakon toga na „kavu“.

18.10.2022. Utorak
U utorak oko 10:00 sati smo se okupili u školi i krenuli prema Enschedeu (Nizozemska) koji je udaljen svega trideset minuta od Ahausa. Tamo smo sudjelovali u escape room-u u kojem  smo bili podijeljeni u različite grupe. Cilj igre je bio da se bolje upoznamo i da vidimo možemo li surađivati s nekim koga ne poznajemo. Prije i nakon escape room-a imali smo slobodno vrijeme za kupovinu, hranu, razgled grada i sl. Oko 16:00 sati smo se vratili u Ahaus gdje smo večer kratili u društvu naših domaćina.

19.10.2022. Srijeda
U srijedu oko 8:00 sati smo se zaputili u Münster. Prvo što smo posjetili je bio LWL Prirodoslovni muzej u kojem smo razgledali izložbu o klimatskim promjenama. Nakon tog muzeja posjetili smo drugi koji se nalazi na otvorenom i u njemu je prikazano kako je Münster izgledao prije dvjesto i više godina. Vidjeli smo kako je izgledala jedna prosječna učionica. Bogatiji ljudi su imali velike kuće i dvadesetak radnika na svojim farmama koji su živjeli zajedno sa životinjama. Također na pekaču za vafle smo pronašli recept za vafle koji se koristio prije dvjesto godina. Nakon razgleda i drugog muzeja imali smo slobodno vrijeme u kojem smo ručali, šopingirali, razgledali grad (Münsterska katedrala je predivna!). Poslije 16:00 sati vratili smo se u Ahaus. Navečer je dio ekipe bio na lokalnoj utakmici, a drugi dio kod kuće.

20.10.2022. Četvrtak
U četvrtak oko 9:00 sati svi smo se okupili u školi. Svaka je škola napravila neko tradicionalno jelo tipično za svoju zemlju, pa smo mi tako pripremili puricu s mlincima te  krastavce na salatu s vrhnjem i češnjakom. Njemci su pripremili currywurst (kobasice u umaku), Portugalci sendviče s mesom koje su kuhalo u vinu i pivi, poznatiji kao bifanas. Grkinje su pripremile Honey dumplings koje su jako podsjećale na naše fritule dok je tim s Madeire napravio čuveni Pastais de nata. Nakon što smo završili s kuhanjem svi smo prionuli degustaciji pripremljenih jela, a uz hranu i piće pogledali i dio prezentacija o fosilnim gorivima. Navečer smo se ponovo okupili u školi gdje smo prvo pogledali ostatak prezentacija, a nakon toga smo imali oproštajni party uz glazbu i ples.

21.10.2022. Petak
U petak su nam naši profesori organizirali izlet u Amsterdam. Krenuli smo vlakom oko 8:00 sati iz Ahausa, te uz nekoliko presjedanja stigli oko podneva u Amsterdam. Presjedanja i jurcanje s jednog vlaka na drugi su bili nešto novo za nas jer smo naviknuti na hrvatske željeznice. U Amsterdamu smo imali slobodno vrijeme sve do 18:15 sati kada smo se morali naći s profesorima ispred glavnog kolodvora. Profesori su se vozili brodom, a mi smo posjetili znameniti Rijksmuseum i kuću Anne Frank. Prošetali smo tada ulicama Amsterdama i dok je bilo novaca – šopingirali. Povratak je bio miran i bez gužve sve do Enschedea dok Dominika nije nazvao njegov domaćin i rekao mu da je zadnji vlak iz Enschedea za Ahaus otišao prije devet minuta. Onda smo ponovo sjeli na vlak s kojim smo došli do Enschedea i vozili se do prvog stajališta u Njemačkoj. Tamo nas je taxi odveo do Epea, tj. do Dominikova domaćina kod kojeg smo imali oproštajni party.

22.10.2022. Subota
U subotu ujutro imali smo zadnji doručak kod svojih domaćina, oprostili se s njima te se našli tada s našim profesorima ispred hotela u kojem su odsjeli. Kofere smo ostavili u hotelu te krenuli u završni razgled Ahausa. Oko 15:00 sati svi smo zajedno otišli na ručak. Nakon ručka imali smo još malo slobodnog vremena i u 17:20 sati smo se ponovo sastali pred hotelom gdje smo pokupili naše kofere i krenuli put zračne luke u Weezeu. Let nam je bio u 21:40 sati i poslije 23:00 sata smo stigli u Zagreb, a u Koprivnicu tek negdje oko jednog sata iza ponoći.

Dojmovi:

Bila sam iznenađena arhitekturom gradova. Ljudi su tamo zaista ljubazni i dragi. Nije mi se svidjelo što se trgovine zatvaraju dvadeset minuta prije nego što piše da se zatvaraju. – Laura Čengija

Bilo mi je zanimljivo i nezaboravno, šest dana je proletjelo. Grad je malen i miran pa mi se ne sviđa baš. Najbolji dojam ostao mi je iz Amsterdama. – Dominik Zeko

Gradić je bio malen, no sladak. Najviše mi se svidjela arhitektura koja me podsjeća na Nizozemsku. Najbolji dojam ostavili su ljudi, tj. učenici s kojima smo se brzo povezali. – Marija Sakač

Ovo putovanje je bilo nezaboravno iskustvo. Drago mi je što sam upoznala njemačku i nizozemsku kulturu i njihov način života koji je veoma drugačiji. Domaćini su bili gostoljubivi i vrlo lako smo se sprijateljili. Pamtit ću ovaj tjedan, no žao mi je što je tako brzo završio. – Ivana Bosman

Iako na prvi pogled oskudan program, odlično sam se proveo te pritom upoznao druge ljude kako u svojem timu tako i u drugim timovima. Upoznali smo se kulturom tog kraja i odlično proveli vrijeme istražujući stare gradove i njihovu povijest. – Noah Betlehem

Nisam znala što očekivati od ovog projekta i možda je tako i najbolje jer sam se stvarno dobro provela. Upoznala sam nove ljude, posjetila sam gradove čija me arhitektura oduševila i upoznala tradicionalnu hranu drugih zemalja koje su bile uključene u projekt. – Ana Međimorec

Iz dojmova možemo zaključiti da smo se svi dobro proveli. Nadodala bih kako mislim da nas je ova mobilnost osamostalila, pridonijela tome da budemo organiziraniji, prilagodljiviji i snalažljiviji.